Hva har dere med i festprogrammet? | Alt annet om bryllupsplanlegging | Bryllupsforum

annonse-til-forumet-bryllupogfest2

Avatar

Registrér deg gjerne

sp_LogInOut Logg inn sp_Registration Registrér deg

Registrér deg | Glemt passordet?
Avansert søk

— Forum omfang —




— Match —





— Forum Valg —





Minimum søkeordlengde er 3 tegn - maksimum søkeordlengde er 84 tegn

sp_TopicIcon
Hva har dere med i festprogrammet?
Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 (0 stemmer) 
11. mai 2013
20:54
Avatar
Fullt medlem
Forum innlegg: 398
Medlem siden
2. oktober 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Er det vanlig å ha programmet for kvelden i festprogrammet? Type:

 

Velkomstdrink

Middag

Kaffe og kaker

Dans

Fest

 

?

 

Eller skal dere ha/har dere hatt bare sånne ting som meny, kort om hvem alle er osv?

11. mai 2013
21:49
Avatar
Fullt medlem
Forum innlegg: 266
Medlem siden
10. juli 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Vet ikke hva som er vanlig....

Vi skal ha med: meny, sanger og hvem er hvem

12. mai 2013
21:00
Avatar
Fullt medlem
Forum innlegg: 398
Medlem siden
2. oktober 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Ingen flere?

13. mai 2013
00:17
Avatar
Fullt medlem
Forum innlegg: 191
Medlem siden
4. desember 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

lamonda sa
Ingen flere?

Jeg er også der at jeg akkurat har begynt å tenke såvidt på det, og er litt usikker. Finner ikke så mange gode eksempler på nett egentlig.

Vi skal ikke i kirken, men vies på restauranten der også middagen og festen er. Vigsleren anbefaler oss å lage et program, og det er kanskje ikke så dumt. Har ikke laget det enda, men ser for meg noe slikt:

En side der vielsen er beskrevet:

Gjester tar plass

Inngangsmelodi - tittel på sang

Brudepike - navn

Bruden og ledsager - navn?

Vigsler holder tale - navn på vigsler og Human-etisk forbund

Sang - tittel på sang

Vigsel

Avslutning/utgangsmelodi - tittel på sang

Nederst skriver vi også navnet på sanger/pianist

 

På den andre siden skriver vi en kort skisse/program for dagen/kvelden (husker ikke helt klokkeslettene utover kvelden så de får dere ta med en klype salt) Fra middag og utover blir det litt mer cirkaklokkeslett:

Kl 14:00 Vielse

Kl 14:30 Champagne og mingling

Kl 16:00 Middag

Kl 20:00 Musikk og dans

Kl 21:00 Bryllupskake og kaffe

Musikk, dans og fest ut i de små nattetimer

 

På bordene tenker vi å legge enkle menykort der også viner står.

Også tenker jeg å legge en miniversjon av bordplasseringskartet på hvert av de runde bordene.

 

Holder ikke dette lenge da?

LillePernille :-)

13. mai 2013
13:44
Avatar
Fullt medlem
Forum innlegg: 117
Medlem siden
26. november 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Jeg er ikke ferdig med festheftet enda, men tror det blir noe ala.

 

Info om fotografering.

Kort program for dagen

Meny

Kort presentasjon; relasjon til oss og ett par interresser.

Egen side med hvem som er toastmaster, forlovere osv

en side med takk til de som har hjulpet før og på denne dagen

og evt noen bilder

 

Husker ikke på noe mer nå ihvertfall wink

 

 

13. mai 2013
14:16
Avatar
Gullmedlem
Forum innlegg: 2036
Medlem siden
15. juni 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Jeg er veldig opptatt av at bryllupet vårt skal være bryllup og ikke en konfirmasjon eller jubileum, så vi dropper alt som kan minne om festhefte/sanghefte.

 

Så det vi skal ha er et helt vanlig enkelt vielsesprogram der rekkefølge på ting står og ikke minst hvor vi er. Gifter oss hjemme der jeg kommer fra.

 

Til middagen blir det bordkort på glassene og bordkort ut mot de andre vi skal ha runde bord slik at man ser navnene på de ulike. Det vil stå en meny på hvert av bordene sammen med bordnummer i en eller annen form. Ingen hefter eller annet. Programmer for kvelden er ganske så fritt, så det mener jeg vi ikke trenger å ha et helt hefte til. smile

14. mai 2013
11:07
Avatar
Fullt medlem
Forum innlegg: 382
Medlem siden
18. januar 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

Jeg ser ikke helt nødvendigheten i å ha et program for tiden etter kirka, rekkefølgen som du beskriver (velkomstdrink, middag, osv) er vel ganske standard i de fleste bryllup og gir ingen store overraskelser.

Derimot kan jeg tenke meg at toastmaster gir en liten oversikt over "tidsplanen" i det middagen begynner. Da kan han gjerne fortelle at middagen er planlagt ferdig til kl 19, kaffegjestene kommer kl 20 og da er det umiddelbart i gang med kaffen, og at det blir en glidende overgang fra kaffelag til musikken kommer på og dansen/festen begynner. Dersom det da er noen som trenger å vite sånt så får de vite det, mens de fleste gjestene bare er der for å nyte dagen uavhengig av tidsplan tenker jeg smile

14. mai 2013
11:31
Avatar
Fullt medlem
Forum innlegg: 191
Medlem siden
4. desember 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Snuska sa
Jeg ser ikke helt nødvendigheten i å ha et program for tiden etter kirka, rekkefølgen som du beskriver (velkomstdrink, middag, osv) er vel ganske standard i de fleste bryllup og gir ingen store overraskelser.

Derimot kan jeg tenke meg at toastmaster gir en liten oversikt over "tidsplanen" i det middagen begynner. Da kan han gjerne fortelle at middagen er planlagt ferdig til kl 19, kaffegjestene kommer kl 20 og da er det umiddelbart i gang med kaffen, og at det blir en glidende overgang fra kaffelag til musikken kommer på og dansen/festen begynner. Dersom det da er noen som trenger å vite sånt så får de vite det, mens de fleste gjestene bare er der for å nyte dagen uavhengig av tidsplan tenker jeg smile

Jeg er egentlig helt enig i dette, og det var slik jeg tenkte til å begynne med. Men så begynte vigsleren å prate om program. Jeg har jo ikke tenkt noe hefte, bare et slags lite kort liksom.

Nei, tror vi dropper det med klokkeslett og program og overlater det til toastmaster. Det er uansett bare en arbeidsramme og ting må ta den tid det tar. Selv om de som serverer selvfølgelig må ha noe å forholde seg til, og til dels bandet også.

Takk for innspill. Siden de fleste av oss ikke er så erfarne på dette med bryllup er det fort gjort å bli påvirket av andre. Fint å få bekreftet at det man mente var riktig selv er ok. :-)  

LillePernille :-)

14. mai 2013
15:27
Avatar
Fullt medlem
Forum innlegg: 398
Medlem siden
2. oktober 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Takk for gode svar! Jeg er egentlig helt enig i at det ikke er nødvendig med program for kvelden i festprogrammet jeg også, så da dropper vi det.

 

Vi skal ha et eget vigselsprogram og et eget festprogram. Da tar vi bare med meny og kort om hvem alle er i festprogrammet tenker jeg. Da må jeg enten korte ned eller forlenge, for jeg har for langt til 4 sider og for kort til 8 :P Tenker det er enklere å forkorte, så slipper vi å måtte finne en elegant måte å hefte sammen sider på osv. Vi får satse på at ikke alle kan, for da forkorter det seg naturlig icon_razz

Stikk innom Til Bryllupet for stort utvalg i bryllupspynt!

Forumet tidssone: Europe/Oslo

Høyest antall samtidige brukere på forumet var 178

Pålogget nå:
16 Gjest(er)

Hvem er på denne siden nå:
1 Gjest(er)

5 aktive brukere siste 24 timer: hannepanne85, lisbetroll, Tonjemor94, Brud2018, missline78

Toppliste innlegg:

Stavangerpar: 14664

eriksson: 7598

vanilla81: 4232

lindakbj: 4020

sizza87: 3278

Katrine: 3155

Jannicke: 2914

Medlemsstatistikk

Gjester: 2

Medlemmer: 8678

Moderatorer: 2

Administratorer: 2

Forumstatistikk

Grupper: 5

Forumer: 36

Emner: 11383

Innlegg: 176063

Innlegg med flest stjerner

  • I forum Fortell om dagen, emne Kjære alle stressede bruder det går bra til slutt! av Gjest_M01 (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne feil i invitasjonene.. av Stian og Gitte (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Kom i form til bryllupet!, emne Et mål langt i det fjerne.. av KatKirk (rangert 2 ganger with average rating of 4.00)
  • I forum DIY Bryllup - Kreativt Forum, emne Søstrene Grene in my heart!! (små blomstervaser) av Camomilita (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne Save the date kort, når? av Endelig.2014 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Trusa (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Bryllupsdagen og bryllupsfesten, emne En samlet bryllupsdato-tråd av Mallejenta (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Stian og Gitte (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av 220912 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av May-Lise :) (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • Skriv interessante innlegg for de som planlegger bryllup, da vil du kanskje se ditt innlegg i listen over!