Budsjettbryllup eller eksklusivt bryllup? | Bryllupsdagen og bryllupsfesten | Bryllupsforum

annonse-til-forumet-bryllupogfest2

Avatar

Registrér deg gjerne

sp_LogInOut Logg inn sp_Registration Registrér deg

Registrér deg | Glemt passordet?
Avansert søk

— Forum omfang —




— Match —





— Forum Valg —





Minimum søkeordlengde er 3 tegn - maksimum søkeordlengde er 84 tegn

sp_TopicIcon
Budsjettbryllup eller eksklusivt bryllup?
Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 (0 stemmer) 
1. januar 2013
20:09
Avatar
Nytt medlem
Forum innlegg: 5
Medlem siden
1. januar 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

Hei alle sammen! Mitt første innlegg, hehe.
Vi har sett oss ut to flotte bryllupslokaler, et billig og et svært flott lokale som er helt unikt.
Det billige lokalet er koselig hvor mat, drikke hele festen, servitører (bruker studenter) og kokk vil ende opp på 40.000 kr (55 gjester).
På det andre lokalet er det wow - faktor (etter vår mening, hehe), velkomstdrink, buffe, tre glass vin, kaffe avec, servitørere, kokk, og medbragte kaker/snacks til 55.000 kr for samme antall gjester.
Så vi lurer veldig på hva vi skal gå for. Hva ville dere gjort? Hatt fri bar til gjestene på et "grendehus", eller hatt et lokale som aldri blir glemt fordi det er så unikt og vakkert, men hvor gjestene må kjøpe drikke selv etter maten? Takk for svar!

1. januar 2013
23:01
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 591
Medlem siden
31. mai 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Tja, jeg kunne glatt ha hatt et slikt system hvor folk hadde betalt for fest-drikken selv dersom det hadde passet seg slik. Vanskelig å beregne hvor mye man skal kjøpe hvis man skal ha på grendehus tenker jeg. Det er det vi skal, nemlig.
En annen fordel er jo dette med proffe servitører og null ansvar for opprydding osv som faller på venner osv. Tenker jo at noen må ha ansvar for servitører og slikt, selv om man leier dem inn.

Tenker dere bare må føle litt på hva som er viktigst for dere, hvor tror dere at dere vil kose dere mest?

Gifter oss 13. desember 2014

1. januar 2013
23:06
Avatar
Gullmedlem
Forum innlegg: 2036
Medlem siden
15. juni 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Jeg hadde valgt og tilby mine gjester en "full-pakke". Ingen av mine gjester skal måtte gå med lommeboken på innerlomma når jeg er vertskap.

Når det er sagt planlegger vi et eksklusivt bryllup på budsjett med mange lekre detaljer som vil sørge for at både stemningen er på topp både under og etter bryllupet. Så det er absolutt mulig å gjøre selv det verste lokalet om til en drøm med de rette virkemidlene.

1. januar 2013
23:12
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 811
Medlem siden
21. oktober 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Jeg er ikke så fan av bryllup der gjestene må betale for drikke selv utover kvelden. Det blir fort dyrt og mange føler kanskje da at de heller tar kvelden litt tidligere. Vi skal ha grendahus for jeg vil gi full pakke til mine gjester smile

2. januar 2013
08:10
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 511
Medlem siden
15. oktober 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

I vårt bryllup må alle betale sine egne drinker utover kvelden. Alle vet at vi ikke er Stine av gryn og alle sier at "selvfølgelig er det greit"! Hvis du ikke forteller gjestene noe om at dere har stått mellom to steder, så tror jeg det går fint. Bare si at dere har funnetdrømmelokaler og at det er til en overkommelig pris, men at dere desverre ikke har råd til å ha hei bar for 55 gjester!? Uforglemmelige lokaler og ingen ryddeplikt dagen etter for 15 tusen lokker meg iallefall smile

2. januar 2013
10:27
Avatar
Fullt medlem
Forum innlegg: 117
Medlem siden
26. november 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Vi har valgt lokale der de ordner alt for oss smile Gjestene kan drikke alt de ønsker under middagen og det blir servert kaffe avec, men etter det må de handle selv i baren.. syns dette er en helt grei ordning da vi ikke drikker noe særlig selv og har igrunn tenkt til å ha en fortreffelig kveld uten den verste fylla wink har skrevet det i invitasjonen at drikke etter middagen kan kjøpes selv i baren smile Blir veldig bra tatt imot av de jeg har snakket med hittil ihvertfall smile

2. januar 2013
10:39
Avatar
Nytt medlem
Forum innlegg: 5
Medlem siden
1. januar 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

Takk for gode innspill! Vi har heldigvis litt tenketid, har fått reservert begge lokalene. Så nå må vi sette oss ned å lage et ordentlig budsjett. Enig med Toneany, det er vanskelig å beregne hvor mye drikke man skal ha med. Tenker musserende til velkomst, vin og øl til mat, kaffe med Balieys og konjakk, og vin og øl til festen. Eller har noen av dere hatt mer drikke å velge mellom til festen?

2. januar 2013
11:32
Avatar
Fullt medlem
Forum innlegg: 191
Medlem siden
4. desember 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Vi skal ha det på en restaurant i Oslo. Gjestene får champagne som velkomst, ca 4 glass vin til maten, avec til maten og 3 retters nydelig middag. For dette betaler vi 1500 per person, og med over 70 gjester snakker vi da ca 100 000 bare for det. :tullerdu:
I prinsippet skulle jeg ønske å spandere drikke utover kvelden også. Men vi er godt voksne, og jeg vet at mange av gjestene vil ønske å gå videre med champagne og drinker, eller bedre viner. Det er folk som normalt sett velger fra øvre del av hyllen. Vi ser derfor for oss en barregning som ville kunne bli sinnsykt stor, og derfor heller vi nå mot at folk betaler for det de drikker utover det de får, det er jo iofs ganske rikelig. Jeg er 100% sikker på at ingen velger å ikke komme fordi det ikke er fri bar etter middagen.
Hadde vi hatt festen på et lokale hvor det var anledning til å kjøpe inn drikkevarene selv på forhånd hadde vi garantert valgt fri bar da vi ville hatt mer kontroll på totalsummen....

Dere må selvfølgelig gjøre det dere føler mest for. Personlig tror jeg at jeg hadde gått for drømmelokalet. :luring:

LillePernille :-)

2. januar 2013
13:04
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 941
Medlem siden
28. desember 2011
sp_UserOfflineSmall Offline

Den der er ikke lett altså. I teorien står det mellom å velge sine egne preferanser som da igjen vil "gå utover" gjestene. Eller om en ønsker å gjøre "alt" for gjestene og sette sine egne ønsker litt lenger bak.

Skal man gå for det lokale som er nestbest og ikke helt ideelt for at gjestene skal slippe å betale for sine egne drinker når man allerede har fått masse godt å spise og drikke? Hva slags gjester er de? (jeg mener, har de normalt god råd, eller er det også studenter med mindre råd osv.).

I prinsippet er det jo DERES dag, og dere som skal sitte igjen med minne og deres drømmedag. Samtidig bør jo ikke gjestene sitte igjen med minnene om "det bryllupet vi måtte betale selv".

Jeg for min del satte ned foten da vi først kom frem til å ha en kjempefest med fri flyt av alkohol for 110 pers. Det var på ingen måte det MIN drømmedag innebar, så vi kom frem til en helt annen løsning til slutt som vi (og alle gjesten) var fornøyde med.

Det går også an å finne en mellomting. Ut i fra bryllupet vi har hatt så vi at med fri bar (på hotell) innebar gjennomsnittlig 4 drinker (sprit, øl, vin) etter middagen. Festen varte til kl 1.30. Men da var det nok mer enn 4 glass vin til maten - mer 5 - 6 glass til maten). I tillegg til velkomstdrink og cognac/likør til kaffen.

Hva med å tilby bonger på et visst antall glass drinker; vin/øl/sprit etter maten? Eller man kan også ha bongesystem på kun vin/øl (ikke sprit). Evt. fri bar kun med øl og vin og så kan gjestene selv kjøpe det de ønsker utover dette.

Bonger er jo ikke drømmen å ha da... så dere kan jo også høre med restauranten om dere kan forhåndsbestille x antall flasker vin som serveres gjestene etter maten eller ha fri bar til et visst klokkeslett? På den måten blir det liksom en litt mellomting mellom å betale alt selv etter maten, og det å få en kjemperegning for dere. Det er jo heller ikke hyggelig å gå å tenke på barregningen på sin egen bryllupsdag. Bestiller dere vin eller bonger kan dere jo også ha en bedre kontroll på hva slags prisklasse vinen som serveres er i.

Personlig synes jeg ikke det er feil å tilby gjestene "kun" vin/øl. Man MÅ ikke ha annen sprit som fri flyt av dyre cognac, likør og drinker. Synes jeg ihvertfall 🙂

Begynn hver dag med å takke for det du har, for de du har, for det
du har fått, og for det du kan gi videre.

2. januar 2013
17:24
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 591
Medlem siden
31. mai 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
10sp_Permalink sp_Print
0

Jasbon hadde gode innspill syns jeg! Det går vel ann å vurdere om man skal ha fri bar eller et visst antall per pers på vin og øl, med tilbud om å kjøpe om man ønsker noe annet?

Gifter oss 13. desember 2014

2. januar 2013
19:19
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 707
Medlem siden
12. februar 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
11sp_Permalink sp_Print
0

"vinterbrud-2014" wrote: Hei alle sammen! Mitt første innlegg, hehe.
Vi har sett oss ut to flotte bryllupslokaler, et billig og et svært flott lokale som er helt unikt.
Det billige lokalet er koselig hvor mat, drikke hele festen, servitører (bruker studenter) og kokk vil ende opp på 40.000 kr (55 gjester).
På det andre lokalet er det wow - faktor (etter vår mening, hehe), velkomstdrink, buffe, tre glass vin, kaffe avec, servitørere, kokk, og medbragte kaker/snacks til 55.000 kr for samme antall gjester.
Så vi lurer veldig på hva vi skal gå for. Hva ville dere gjort? Hatt fri bar til gjestene på et "grendehus", eller hatt et lokale som aldri blir glemt fordi det er så unikt og vakkert, men hvor gjestene må kjøpe drikke selv etter maten? Takk for svar!

Må bare nevne at det er ikke "lokalene" som setter an stilen på bryllupet. Ingen husker hvordan veggene så ut i mitt bryllup. Men alle husker oss brudeparet og den gode stemningen som vi fikk når folk forsto at baren og all alkoholen var "gratis" Alle danset og snakket sammen. Alle koste seg og vi fikk en dag vi aldri glemmer.

Vi byttet lokaler rett før innbydelsene skulle ut. Og vi gikk fra billedskjønt til opplevelsesrikt. Og ikke minst god service. Spar heller pengene til noe annet gøy. Noe som kan sette prikken over i'er er feks en proff toastmaster, vi betalte 5000kr for en slik en og angrer ikke. Vi fikk inn live band. Som spilte mega bra musikk. Jeg brukte 2000kr på solist og gitarist i kirken. (noe som gjorde vielsen veldig spesiell og etterlot ikke et tørt øye)

Må bare neven at vi hadde en "bar" løsning der folk måtte bestille drinker, Slik at vi hadde litt mer kontroll på alkoholen. Alle vinflaskene blei ikke åpnet på en gang feks. (Og selv om vi hadde noe potensielle overdrikkerer så var det ingen som såg seg muligheten til en megafylla. Folk flest kan ta seg i sammen i slike selskap)

Dette er da bare min erfaring. 😀

2. januar 2013
19:30
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 707
Medlem siden
12. februar 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
12sp_Permalink sp_Print
0

"vinterbrud-2014" wrote: Takk for gode innspill! Vi har heldigvis litt tenketid, har fått reservert begge lokalene. Så nå må vi sette oss ned å lage et ordentlig budsjett. Enig med Toneany, det er vanskelig å beregne hvor mye drikke man skal ha med. Tenker musserende til velkomst, vin og øl til mat, kaffe med Balieys og konjakk, og vin og øl til festen. Eller har noen av dere hatt mer drikke å velge mellom til festen?

Vi fikk ta med all alkoholen (uten om øll og brus) men jeg snakket med vinmonopolet og de regnet ut mengde og anbefalte hva vi kunne servere til maten. De var ganske så treffsikre der. Så skal du ha fri bar er det bare å spørre der så får du et ca over hvor mye du bør kjøpe. Fungerte supert hos oss. All sterk alkohol og u-åpnet vin får du levert tilbake og pengene igjen og. Det avtaler du når du kjøper all alkoholen 😀

Vi hadde:
Velkomst drikk: champagne
hvitvin til forrett og mellomrett.
rødvin til hovedrett
dessertvin til desserten.

så ble det kaffe og avek (konjak og baileys)

Så åpnet baren litt senere og da hadde vi
whiskey
konjak
baileys
gin
rom
smirnoff
hvit og rød-vin
øll og cider

(self hadde vi alkoholfrie varianter for dem som ikke drakk og)

Vi hadde det helt kanon.

Jeg drakk nesten ikke noe i det hele tatt. Var overstadig beruset på lykke den dagen 😀

Stikk innom Til Bryllupet for stort utvalg i bryllupspynt!

Forumet tidssone: Europe/Oslo

Høyest antall samtidige brukere på forumet var 178

Pålogget nå:
6 Gjest(er)

Hvem er på denne siden nå:
1 Gjest(er)

1 aktive brukere siste 24 timer: kimandre

Toppliste innlegg:

Stavangerpar: 14664

eriksson: 7598

vanilla81: 4232

lindakbj: 4020

sizza87: 3278

Katrine: 3155

Jannicke: 2914

Medlemsstatistikk

Gjester: 2

Medlemmer: 8723

Moderatorer: 2

Administratorer: 2

Forumstatistikk

Grupper: 5

Forumer: 36

Emner: 11383

Innlegg: 176063

Innlegg med flest stjerner

  • I forum Fortell om dagen, emne Kjære alle stressede bruder det går bra til slutt! av Gjest_M01 (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne feil i invitasjonene.. av Stian og Gitte (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Kom i form til bryllupet!, emne Et mål langt i det fjerne.. av KatKirk (rangert 2 ganger with average rating of 4.00)
  • I forum DIY Bryllup - Kreativt Forum, emne Søstrene Grene in my heart!! (små blomstervaser) av Camomilita (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne Save the date kort, når? av Endelig.2014 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Trusa (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Bryllupsdagen og bryllupsfesten, emne En samlet bryllupsdato-tråd av Mallejenta (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Stian og Gitte (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av 220912 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av May-Lise :) (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • Skriv interessante innlegg for de som planlegger bryllup, da vil du kanskje se ditt innlegg i listen over!