19:39
4. desember 2012
Det var gode innspill Troya. 😀
Tror vi skal snakke med restauranten om hva som er deres erfaringer mht til dette med alkoholen når vi tar et møte om ikke så lenge. Har mest lyst til at det skal være i prinsippet fri bar. Kanskje velge noen sorter øl og vin som er fritt, men at de kan kjøpe hva de vil ellers....?
Vi vil gjerne lage en bryllupsfest med god stemning, latter, dans og mye moro. Har booket et band for 32000 som skal være kjempebra og fantastiske til å dra opp stemningen. Enn venninne som giftet seg i fjor og de hadde klart å få alle ut på gulvet hele kvelden. 😀 Vielsen prøver vi å få til der, og da bør jeg kanskje få tak i noen som kan spille eller synge litt til det? Tar gjerne imot tips hvis noen har.
Har ikke vært borte i profesjonelle toastmastere. Som regel har brudefølget valgt den i forsamlingen som er mest talefør og som passer til oppgaven. Hva gjør slike proffe toastmastere og hvor finner man dem?
"LillePernille" wrote: Har ikke vært borte i profesjonelle toastmastere. Som regel har brudefølget valgt den i forsamlingen som er mest talefør og som passer til oppgaven. Hva gjør slike proffe toastmastere og hvor finner man dem?
Proffe toastmastere er vert alle pengene og enda litt mer. De holder hele dryllupet i samen og holder tidsskjema i orden. De kommunisere med kjøkkenet eller de som fikser mat og servere slik at ikke hovedretten kommer midt i en tale og blir stående kall. De er virkeligen proffe og kan det de holder på med. De kan hjelpe med å få opp stemningen før bandet kommer til. Toastm holder styr på taler, og andre innlegg som evt kan dukke opp i løpet av kvelden. Og det fine er at da slipper du "bruden" å tenke på dette om "onkel per" husket dette eller dette.
Vår toastmaster hadde mange fine korte innslag før hver taler og hadde noen gode "bryllups" vitser på hånden.
Vår toastmaster var Georg Genius. Virkeligen å anbefale. (jeg skrev på innbydelsene tlf og mail til han slik at alle som ville kunne kontakte han om ting) Han ordnet med prosjektor og tilsvarende og.
ellers så finner du slike på http://www.entertainment.no vi fant vår der. Nå er han frilans (Georg finner seg i Bergen.)
22:07
1. januar 2013
Jeg er helt overveldet, så mange fine og gode forslag det er blant dere på bryllupsvenner!! Har bare vært medlem hos kvinneguiden til i går, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg "signa inn" her
Jeg er ganske sikker på at det blir de flotte lokalene som vi så oss ut først, men vi har også god magefølelse på de billige lokalene også. Men ble uansett veldig frista til å ha et flott band som får alle ut på dansegulvet, så det skal jeg undersøke videre! Noen som har hatt band i Oslo - området som er å anbefale? Eller som har brukt Sult's sine lokaler eller Lambertseter gård?
"vinterbrud-2014" wrote: Jeg er helt overveldet, så mange fine og gode forslag det er blant dere på bryllupsvenner!! Har bare vært medlem hos kvinneguiden til i går, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg "signa inn" her
Jeg er ganske sikker på at det blir de flotte lokalene som vi så oss ut først, men vi har også god magefølelse på de billige lokalene også. Men ble uansett veldig frista til å ha et flott band som får alle ut på dansegulvet, så det skal jeg undersøke videre! Noen som har hatt band i Oslo - området som er å anbefale? Eller som har brukt Sult's sine lokaler eller Lambertseter gård?
Det er jo det vi er her for. Å få masse gode tips. Og når alt er overstått kan vi som er ferdige hjelpe dere andre i den store jungelen med å finne frem.
Jeg hadde ikke fått det bryllupet jeg hadde uten bryllupsvenner.no 😀
Jeg synes du skal velge det som passer DERE best. Vi har selv gått for flott lokale, dyrere mat og da må gjestene betale drikke etter maten. Før de må betale selv har de fått 6 enheter til maten. Vi har ikke særlig god økonomi, så tror ikke gjestene reagerer på at de må kjøpe noen drinker selv fremfor at vi som er småbarnsfamilie skal ha åpen bar.
Jeg var i et "eksklusivt" bryllup i fjor, der maten alene kostet rundt 150.000 for 75 middagsgjester. Drikke til middag var inkludert (og de var rause med vinen), men alt etter middagen måtte vi betale selv. Vi er nyutdanna og hadde smått med penger, men det å bruke noen hundrelapper på litt drikke etterpå var virkelig ikke noe som jeg syntes var et problem. MEN, som det har blitt poengtert, det er ikke et fancy lokale som gjør at gjestene trives og husker bryllupet, det er stemningen som er viktig. Og det jeg husker fra det bryllupet er at jeg aldri så bruden smile oppriktig lykkelig, men var like stiv i smilene som hele opplegget føltes.. Så jeg tror ikke at et eksklusivt bryllup trenger å bli noe bedre enn et billigere bryllup. Men det må en nesten vurdere selv hva en ønsker
"Snuska" wrote: .... Og det jeg husker fra det bryllupet er at jeg aldri så bruden smile oppriktig lykkelig, men var like stiv i smilene som hele opplegget føltes..
Det du skriver der er min største frykt når det kommer til bryllupet vårt, for jeg vil virkelig klare å nyte det hele uten å tenke på hva det kunne ha vært. Tror det er derfor jeg bruker så mye tid på å forelske meg i eget opplegg også fordi jeg må klare å senke skuldrene å se hvor bra det er i sin enkelhet uten alt fiks fakseri som jeg mener jeg trenger for at det skal være bra.
Viktig å bli minnet på at det spiller ingen rolle om alt er perfekt dersom man ikke har det bra og trives selv.
16:49
13. desember 2012
Vi har valgt løsningen med drikke til maten, så får folk kjøpe selv etterpå.
Litt fordi vi har valgt et lokale som ikke innebærer alt arbeidet rundt pynting, rydding og alt det der, litt fordi vi har funnet et lokale som er så oss at alle som kjenner oss hadde blitt direkte skuffa om vi ikke hadde brukt det, og litt fordi hele greia starter så seint at folk ikke rekker å blakke seg i baren med mindre de går hardt inn for det.
Slik vi har lagt opp dagen foreløpig, vil det bli snakk om at gjestene det kun går 4-5 timer fra kaffe avec til baren stenger, og da tenker vi at det er "greiere" å be gjestene betale selv. Om det var slik at vi ba dem stå for drikke selv fra 17.00 til 03.00 ville det blitt litt drøyt.
Samtidig har vi ikke helt slått fra oss tanken på noen bonger pr. gjest, men tenker at det får være en overraskelse på dagen, og så får de kjøpe selv utover bongene.
07:07
17. januar 2012
Vi har vært veldig frem og tilbake om vi og skal ha fribar. Men vi gir de heller 3 bonger og de får buss til å kjøre de til og fra lokalet. Drinkene koster mye mindre enn om de skulle kjøpte de på byn så det er jo og et pluss. En pils på flaske koster 35,- så hvis noen klager på det får de heller reise hjem for å si det sånn
Vi er også midt oppi avgjørelsen om fri bar eller betale selv bar etter middagen =D
De vennene jeg har snakket med sier at selvom de er studenter med ikke akkurat den beste økonomien, så er ikke bryllupet vårt et sted de kommer til å spare penger hvis de ender opp med å betale drikken selv. De sa også at de uansett hva vi velger skulle de sørge for at stemningen ble topp og at det kom til å bli en fest vi ikke glemmer =D
Det jeg tror er at uansett om man velger fribar eller ikke så er det jo faktisk venner og familie, de kommer nok ikke til å surmule fordi de må betale noen kroner for et glass vin eller en drink på vår bryllupsdag =D
Gleder meg vilt til den store dagen btw =D
Høyest antall samtidige brukere på forumet var 475
Pålogget nå:
43 Gjest(er)
Hvem er på denne siden nå:
1 Gjest(er)
Toppliste innlegg:
Stavangerpar: 14664
eriksson: 7598
vanilla81: 4232
lindakbj: 4020
sizza87: 3278
Katrine: 3155
Jannicke: 2914
Medlemsstatistikk
Gjester: 2
Medlemmer: 9151
Moderatorer: 2
Administratorer: 2
Forumstatistikk
Grupper: 5
Forumer: 36
Emner: 11394
Innlegg: 176083
Nyeste medlemmer:
gurooo, Guro, tuvavb, Ellikapstad, IneThereseModeratorer: Trone: 20970, Stian og Gitte: 7804
Administratorer: Bryllupsvenner: 49, Roger: 4193
Innlegg med flest stjerner
Skriv interessante innlegg for de som planlegger bryllup, da vil du kanskje se ditt innlegg i listen over!
Siste kommentarer