Vi vurderer å bytte lokale.
Vi har egentlig bestilt et "grendahus" med en stor sal. Vi betaler 11.000,- for middagen til alle 30 personene som kommer til middag. Drikke kan vi kjøpe selv eller så må de kjøpe det og da blir det gjerne litt dyrere. Vi må ta alle ting og gaver med om natten når vi går.
Men så fikk jeg nå mail fra et av hotellene her i byn leeeenge etter jeg hadde sendt de en fårspørsel. Vi var å såg på det i romjulen. De 2 rommene vi ville ha var ikke ledig, men de andre rommene var og greie. For mat, drikke, kaffe, blomsteroppsatser, duker, stoltrekk, lys, congac og baylies må vi betale ca. 23.000,-. Inni denne prisen får vi og brudepakken.
Vi føler alt blir enklere egentlig for det er midt i byn så midt mellom alle uansett hvor de kommer fra. Vi kan reservere rom for de som vil overnatte å slippe å reise hjem. Gavene slipper vi å tenke på om natten. De står der hele natten slik at vi kan ta de med hjem dagen etterpå så foreldre slipper å tenke noe på det.
Hva tror dere? Bør vi velge hotellet? Er 2 ganger vi bytter om vi bytter nå
Noen som har erfaringer med Hotell Norge i Bergen?
Jeg må bare spørre; skal det være 3 bryllup på samme hotell på samme dag?
Alternativ 2 blir jo billigere enn grendahuset slik jeg ser det, så kanskje dere bare skal bytte igjen.
Så lenge dere uansett ikke har ambisjoner om fri-bar for gjestene tror jeg dere slipper unna mye snakk ved å ha det på et hotell fremfor å ta en 10` pr øl.
"sprudlerita" wrote:
For mat, drikke, kaffe, blomsteroppsatser, duker, stoltrekk, lys, congac og baylies må vi betale ca. 23.000,-. Inni denne prisen får vi og brudepakken.
Hva tror dere? Bør vi velge hotellet? Er 2 ganger vi bytter om vi bytter nå
Noen som har erfaringer med Hotell Norge i Bergen?
Hvilken drikke er inkludert. Og skal dere ha mer drikke hvem står for den. Blir det bar etter middagen og skal dere stå for den eller må gjestene betale selv.
Vi tok en slik "pakke" og det var helt utrolig viktig for oss å komme til "duk og dekket bord" siden all familie bor andre plasser i Norge. Så jeg hadde ikke hatt noen til å hjelpe meg til å stelle i stand et grandahus. Vi fikk en tammelig dyrere rekning me vi var jo og dobbel så mange.
Men er du ute etter å spare litt penger for å kunne bruke pengene på for eks kjole, eller har dere et bestemt budsjett å gå etter så hadde jeg ikke godt for hotell. Det blir dyrt nok
uansett.
Hva du en kommer frem til så er det viktig å kjenne litt på magefølelsen. Vi byttet lokaler og jeg angrer ikke et sekund på det. Det er tross alt du som skal kunne slappe av og vite at alt er slik du ville at det skulle være. Vi bruker tross alt veldig mye tid og krefter på å planlegge og få det slik vi vill.
Selveste lokalet på hotellet var ikke WOW fint, men løsningen er grei. Det blir delt opp i 3 rom. Det største spiser vi i, minste blir det dans og musikk, det mellomste vil det var gavebord osv..
I det andre lokalet er alt er stort rom..
Så egentlig hotellet best.. Men føler det blir så teit å si til familien at vi bytter IGJEN
"Martine" wrote: Jeg må bare spørre; skal det være 3 bryllup på samme hotell på samme dag?
Alternativ 2 blir jo billigere enn grendahuset slik jeg ser det, så kanskje dere bare skal bytte igjen.
Så lenge dere uansett ikke har ambisjoner om fri-bar for gjestene tror jeg dere slipper unna mye snakk ved å ha det på et hotell fremfor å ta en 10` pr øl.
Det vet jeg faktisk ikke om det skal være 2 andre bryllup der.. Det ene rommet som vi ønsker til middagen er så lite at man kan ikke bare være der.
Nei det blir ingen fribar
"troya" wrote: [quote="sprudlerita"]
For mat, drikke, kaffe, blomsteroppsatser, duker, stoltrekk, lys, congac og baylies må vi betale ca. 23.000,-. Inni denne prisen får vi og brudepakken.
Hva tror dere? Bør vi velge hotellet? Er 2 ganger vi bytter om vi bytter nå
Noen som har erfaringer med Hotell Norge i Bergen?
Hvilken drikke er inkludert. Og skal dere ha mer drikke hvem står for den. Blir det bar etter middagen og skal dere stå for den eller må gjestene betale selv.
Vi tok en slik "pakke" og det var helt utrolig viktig for oss å komme til "duk og dekket bord" siden all familie bor andre plasser i Norge. Så jeg hadde ikke hatt noen til å hjelpe meg til å stelle i stand et grandahus. Vi fikk en tammelig dyrere rekning me vi var jo og dobbel så mange.
Men er du ute etter å spare litt penger for å kunne bruke pengene på for eks kjole, eller har dere et bestemt budsjett å gå etter så hadde jeg ikke godt for hotell. Det blir dyrt nok
uansett.
Hva du en kommer frem til så er det viktig å kjenne litt på magefølelsen. Vi byttet lokaler og jeg angrer ikke et sekund på det. Det er tross alt du som skal kunne slappe av og vite at alt er slik du ville at det skulle være. Vi bruker tross alt veldig mye tid og krefter på å planlegge og få det slik vi vill.
Velkomstdrinken, 3 glass vin til middagen (vi skal ha koldtbord), 1 glass hvitvin til desserten, og congac og baylies til kaffen.
Vi er ikke ute etter å spare pengene, vi er ute etter å få det "enklest" og best mulig for oss selv..
Her er regnestykket vi fikk av de:
Middag: 495 kr x 20 pers.
Apritif: 70 kr (Her fakturer vi flasker, alle drikker ikke alkohol, så det blir rimeligere enn kr 70 pr pers.)
Rødvin hovedrett 3 glass: ca.252 kr x 18 pers?. Vanligvis drikker ikke alle voksne gjester alkohol i et bryllup)
Kaffe: 35 kr x 75 pers.
Cognac/Baylies: ca. 100 kr x 75 pers.
Oppdekking, lys, blomster, stoltrekk: 85 kr x 29 pers.
Kake: 25 kr hvis dere har med alle kakene selv. (Noe vi skal ha)
Oppdekking til kaffe og kaker i eget rom etter middag: 45 kr x 75 pers.
"Martine" wrote: Blir som å slutte å se på kjoler dette. Har man et fint lokale, slutter man å lete typen.
Jeg hadde nok vurdert det sterkt dersom det er viktig å gjøre minst mulig selv. Det går vel mye på magefølelsen deres også, ikke kun lommeboken.
Det er viktig for oss at vi slipper å gjøre noe den dagen. At folk passer på oppryddning, mat, drikke osv..
"sprudlerita" wrote: Her er regnestykket vi fikk av de:
Middag: 495 kr x 20 pers.
Apritif: 70 kr (Her fakturer vi flasker, alle drikker ikke alkohol, så det blir rimeligere enn kr 70 pr pers.)
Rødvin hovedrett 3 glass: ca.252 kr x 18 pers?. Vanligvis drikker ikke alle voksne gjester alkohol i et bryllup)
Kaffe: 35 kr x 75 pers.
Cognac/Baylies: ca. 100 kr x 75 pers.
Oppdekking, lys, blomster, stoltrekk: 85 kr x 29 pers.
Kake: 25 kr hvis dere har med alle kakene selv. (Noe vi skal ha)
Oppdekking til kaffe og kaker i eget rom etter middag: 45 kr x 75 pers.
Dette blir ikke 23 000,- det blir minimum 30 400,-, og da er ikke kaketillegget tatt med. Har en følelse av at det fort kan være 25,-pr pers...
Men så lenge lommeboken ikke er det som er viktigst er jo saken klar da har dere jo bestemt dere.
Høyest antall samtidige brukere på forumet var 475
Pålogget nå:
61 Gjest(er)
Hvem er på denne siden nå:
1 Gjest(er)
Toppliste innlegg:
Stavangerpar: 14664
eriksson: 7598
vanilla81: 4232
lindakbj: 4020
sizza87: 3278
Katrine: 3155
Jannicke: 2914
Medlemsstatistikk
Gjester: 2
Medlemmer: 9151
Moderatorer: 2
Administratorer: 2
Forumstatistikk
Grupper: 5
Forumer: 36
Emner: 11394
Innlegg: 176083
Nyeste medlemmer:
gurooo, Guro, tuvavb, Ellikapstad, IneThereseModeratorer: Trone: 20970, Stian og Gitte: 7804
Administratorer: Bryllupsvenner: 49, Roger: 4193
Innlegg med flest stjerner
Skriv interessante innlegg for de som planlegger bryllup, da vil du kanskje se ditt innlegg i listen over!
Siste kommentarer