Når kan jeg starte? | Før Bryllupet | Bryllupsforum

annonse-til-forumet-bryllupogfest2

Avatar

Registrér deg gjerne

sp_LogInOut Logg inn sp_Registration Registrér deg

Registrér deg | Glemt passordet?
Avansert søk

— Forum omfang —




— Match —





— Forum Valg —





Minimum søkeordlengde er 3 tegn - maksimum søkeordlengde er 84 tegn

sp_TopicIcon
Når kan jeg starte?
Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 (0 stemmer) 
26. september 2013
14:14
Avatar
Medlem
Forum innlegg: 63
Medlem siden
24. august 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

Som kjent skal jeg lage det meste selv. Alt av trykksaler, servietter, ringpute, brudepikekjole ect. Derfor er jeg godt i gang med planleggingen, for det er det som tar tid. Og med tre små i huset og den siste som snart er veldig mobil (og hjemme på dagtid frem til bryllupet i august), så føler jeg at jeg ikke trenger å sitte stille og se på t tiden går. Det er nå jeg har LYST til å lage alt dette - ikke når det er 3 mnd igjen og det koker rundt ørene. 

 

Men, når kan jeg starte med skrivingen? Alså teksten til trykksakene? Når er gjestelisten klar, vielsesprogramme klart, når kan jeg forvente å få oversikt over talene/sangene så de kan trykkes opp osv? Når kan jeg egentlig starte med alt sammen? Blir litt frustrert over alle som sier jeg har så goooood tid! Mulig det, men nå sover minstemann to lurer, han er lite mobil og jeg kan prøve kjoler uten altfor mye mas fra den lille. Det blir noe helt annet om kort tid, da flyr han i bena mine, sover mindre og krever mer. 

Sorry, dagens utblåsning. 

Bryllupsvenner.no

26. september 2013
15:03
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 591
Medlem siden
31. mai 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Gjestelisten er jo klar når dere bestemmer at den er klar, men programmer er vel ikke vanlig å ordne før helt på slutten. Du må i så fall kontakte presten, for man får oftest ikke vielsessamtale før uka før bryllupet, og jeg har inntrykk av at det er da man pleier å få godkjent musikkvalg, tekster og slikt. 

Når det gjelder taler/sanger, er det noe man trenger å ha program over? Vi har ikke program til middagen i alle fall, det blir bare det "programmet" som toastmasteren lager for seg selv og kan informere om ettersom det er behov for det. Så eventuelle sanger og taler får vi ikke vite så mye om før de faktisk skjer. Oftest skal det jo være en overraskelse, i alle fall er det det som er vanlig her. 

Men gjesteliste, invitasjoner, dekorasjoner, bordkort (i alle fall i grove trekk) kan du jo begynne med når som helst. 

Gifter oss 13. desember 2014

26. september 2013
15:17
Avatar
Medlem
Forum innlegg: 63
Medlem siden
24. august 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

Oi, bare en uke før??? Da kan jeg si at jeg går fra vettet innen den tid, så godt jeg fikk vite det. Jeg har jobet på teater, og vet at siste uken skal ikke slike ting gjøres. Da blir det garantert tull. En printer eller fem som ikke virker osv,osv. Stakkars prest, han kommer nok til å angre at han tok på seg jobben hihi. 

 

Har tenkt litt og lurer på om jeg bare lager alt ferdig i word når jeg får lyst, også kan det heller limes inn når alt er klart. Tar jo ikke lange tiden og redigere. Leste her inne at jeg kan sette su til 8 uker før. Tror nok det blir aktuelt ja, eller forresten, det er jo midt i ferien. Nei, setter den til skoleslutt jeg, så kan vi slippe tenke på det i ferien. 

 

Det med taler og slikt trodde jeg også at vi ikke slulle vite så mye om. Men ser jo at folk lager fine programmer, derfor ble jeg litt usikker. Hos oss kommer alle til middag og ingen til kaffe utenom. 

Bryllupsvenner.no

26. september 2013
15:33
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 591
Medlem siden
31. mai 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Da hadde jeg altså glatt droppet programmer til middagen hvis dere ikke syns det er nødvendig eller dere virkelig ønsker det. Alternativt kan jo programmet være av typen "middag" "pause" "kaffe" "første dans"/"dansing" eller slikt, så man får en grov oversikt? Her bør jo uansett toastmaster ha oversikten. smile 

Gifter oss 13. desember 2014

26. september 2013
19:07
Avatar
Medlem
Forum innlegg: 63
Medlem siden
13. mars 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

Jeg var i bryllup i august og de hadde laget et veldig fint festprogram. Det inneholdt fine bilder av brudeparet, menyen samt navn på alle gjestene og deres relasjon til brud/brudgom. Det brukte jeg mye under middagen ,feks når en holdt tale så kunne jeg bla opp og se hvem dette var smile Var kjekt smile

Jeg har også tenkt å begynne på invitasjoner og bordkort om en ukes tid. Vi skal gidte oss i august, men slike ting tar tid så lager litt og litt smile

26. september 2013
22:26
Avatar

Forum innlegg: 20970
Medlem siden
15. januar 2009
sp_UserOfflineSmall Offline

Du kan begynne når du vil biggrin 

Men presten og organisten må godkjenne programmet og musikken og det pleier de fleste ikke gjøre før et par uker før vielsen

Det du kan gjøre er å sende alt inn på mail til kirkekontoret og be de spørre prest og organist wink

Derimot så er det ikke alle kirkesokn som har ferielistene klare lenge før høysesongen. Så du må bare høre med de.

 

Og koooooooooooooooooooooos deg!! biggrin

27. september 2013
18:49
Avatar
Fullt medlem
Forum innlegg: 114
Medlem siden
18. april 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

Tror jeg ville satt opp alle filene, også kan man gjøre siste endringer når det "nærmer seg mål" og man har de siste detaljene wink = full kontroll og bare småendringer sånn på slutten.

Taler er det vel litt snedig å ha i programmene..? Ser for meg at disse gjerne er personlige (a la konfirmasjonstaler?), jeg vil ihvertfall ikke vite hva mine har skrevet før jeg sitter der og blir rørt biggrin 

Skal du forresten printe selv?
Har regnet på det med å printe selv, og kommet frem til at med mindre pappa printer ut på jobben på papir jeg gir han, så er det billigere med vistaprint enn å printe her hjemme. 
Så da kjøper vi nok bare inn sånn fint sketchbook papir i krem, og sender alle filer til pappa. wink 

Wedding Countdown Ticker

Stikk innom Til Bryllupet for stort utvalg i bryllupspynt!

Forumet tidssone: Europe/Oslo

Høyest antall samtidige brukere på forumet var 475

Pålogget nå:
27 Gjest(er)

Hvem er på denne siden nå:
1 Gjest(er)

0 aktive brukere siste 24 timer:

Toppliste innlegg:

Stavangerpar: 14664

eriksson: 7598

vanilla81: 4232

lindakbj: 4020

sizza87: 3278

Katrine: 3155

Jannicke: 2914

Medlemsstatistikk

Gjester: 2

Medlemmer: 9151

Moderatorer: 2

Administratorer: 2

Forumstatistikk

Grupper: 5

Forumer: 36

Emner: 11394

Innlegg: 176083

Innlegg med flest stjerner

  • I forum Kom i form til bryllupet!, emne Et mål langt i det fjerne.. av KatKirk (rangert 2 ganger with average rating of 4.00)
  • I forum DIY Bryllup - Kreativt Forum, emne Søstrene Grene in my heart!! (små blomstervaser) av Camomilita (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne feil i invitasjonene.. av Stian og Gitte (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Fortell om dagen, emne Kjære alle stressede bruder det går bra til slutt! av Gjest_M01 (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Tradisjoner Etikette, emne tale fra brud av eriksson (rangert 1 ganger with average rating of 3.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne Save the date kort, når? av Endelig.2014 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Trusa (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Stian og Gitte (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av 220912 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av May-Lise :) (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • Skriv interessante innlegg for de som planlegger bryllup, da vil du kanskje se ditt innlegg i listen over!