Noen spørsmål fra en forvirret planlegger ;) | Før Bryllupet | Bryllupsforum

annonse-til-forumet-bryllupogfest2

Avatar

Registrér deg gjerne

sp_LogInOut Logg inn sp_Registration Registrér deg

Registrér deg | Glemt passordet?
Avansert søk

— Forum omfang —




— Match —





— Forum Valg —





Minimum søkeordlengde er 3 tegn - maksimum søkeordlengde er 84 tegn

sp_TopicIcon
Noen spørsmål fra en forvirret planlegger ;)
Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 (0 stemmer) 
21. januar 2013
10:18
Avatar
Nytt medlem
Forum innlegg: 6
Medlem siden
14. januar 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

Hei, hei...

Jeg er fryktelig forvirret og all planleggingen er bare et virvar av alt mulig (har akkurat begynt, og vi har ikke supergod tid). Har lokalet delvis på plass, meeeeen så har jeg jo beslutningsvegring og klarer ikke helt å bestemme meg. Vi har fått booket et lokale hvor de ordner alt, middag, servering og rydding, men dette koster jo også. De ordner også til vielsen om vi ønsker humanetisk vielse der (noe vi heller ikke er helt sikre på).

Så har jeg begynt å tenke at vi kanskje skulle ha leid et lokale og bestille catering. Jeg vil ikke rydde og vaske lokalet dagen etter og har heller ikke så mange jeg kjenner som kan servere så dette må leies. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Sparer man egentlig noe på å ordne det "selv"? Man sparer jo på alkoholen, men.....

21. januar 2013
13:13
Avatar

Forum innlegg: 20970
Medlem siden
15. januar 2009
sp_UserOfflineSmall Offline

Man sparer som regel noe på å gjøre det selv. Vi sparte flerfoldige tusen på å gjøre ting selv.
Men det krever jo tid da wink

Jeg personlig hadde ikke klart å satt vekk planleggingen til andre eller noe som helst i grunn, fnis!
Men vi er alle forskjellig. Hvis du ikke er av den dille og dulle-typen så hvorfor ikke sette det bort?
Så bare forteller dere hvordan dere vil ha det og så ordner andre det smile Enkelt og greit!

Ryddingen og vaskingen er gull å leie inn noen til å ta. Bare sørg for at det er skikkelige folk og ikke noen som bare vil tjene greie penger og vasker dårlig..

Så kort oppsummert: Sett det bort til andre hvis dere ikke føler for å ta regien selv. Da kan dere bruke tiden på helt andre ting og komme til dekket bord smile
Dere kan jo også ta regien for enkelte ting og sette bort resten wink

21. januar 2013
14:58
Avatar
Nytt medlem
Forum innlegg: 6
Medlem siden
14. januar 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

Takk for tilbakemelding smile

Det blir nok mer at vi ordner litt selv og de vi leier lokalet fra ordner resten. Det jeg derimot har funnet ut i løpet av dagen er at å finne et fint lokale til 70 personer for å ordne alt selv ikke er det letteste. Så da spørs det om det ikke sier seg selv. Så får jeg jobbe litt for å få tak i billig dekorasjon osv.. muligens ikke så mye å spare på det da.

21. januar 2013
15:01
Avatar
Gullmedlem
Forum innlegg: 2036
Medlem siden
15. juni 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Har du beslutningsvegring er det en heftig dårlig ide å planlegge/gjennomføre et gjør-det-selv-bryllup. Det går ikke fordi du må ta beslutninger som er endelige nesten hele tiden. icon_razz

Så for din egen del og brudgommens del hold deg til dekket bord muligheten. Mye mindre styr og beslutninger som må tas.

21. januar 2013
15:38
Avatar
Nytt medlem
Forum innlegg: 6
Medlem siden
14. januar 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

"Martine" wrote: Har du beslutningsvegring er det en heftig dårlig ide å planlegge/gjennomføre et gjør-det-selv-bryllup. Det går ikke fordi du må ta beslutninger som er endelige nesten hele tiden. icon_razz

He, he... godt poeng laugh

21. januar 2013
15:49
Avatar
Gullmedlem
Forum innlegg: 2036
Medlem siden
15. juni 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

"Sessa" wrote: [quote="Martine"]Har du beslutningsvegring er det en heftig dårlig ide å planlegge/gjennomføre et gjør-det-selv-bryllup. Det går ikke fordi du må ta beslutninger som er endelige nesten hele tiden. icon_razz

He, he... godt poeng laugh

Dessuten så sparer du ikke nok dersom du skal ha det gjennomført nok jf meg selv og mine ideer.

Så jeg ville bare holdt meg til den opprinnelige ideen og heller spart litt hele tiden. Dessuten krever det masse tid å få ting billig, mye tilbudsjakt og slike ting. smile

21. januar 2013
19:55
Avatar
Fullt medlem
Forum innlegg: 120
Medlem siden
13. desember 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

Vi regnet mye på forskjellen på å leie lokale + catering, leie lokale + lage alt av mat "selv" (les: med hjelp fra venner av familiene våre) og på den prisen vi fikk som er så og si alt inkludert (eneste som kommer utenom er kaker og drikke etter kaffen).
Vi fant ut at å leie lokale + catering kosta går opp i opp med den løsninga vi har valgt med alt inkludert.
Og det å leie lokale + lage alt av mat "selv" ble bare noen tusenlapper billigere enn stedet med alt inkludert. Og vi fant ut at alt stresset de siste dagene før bryllupet er verdt å betale seg ut av ved å bruke et par tusenlapper ekstra. Regner med at det blir nok stress uansett.
Eneste aberet her er jo at det ikke blir fri bar (tror vi), men da vi regnet på hva vi ville trengt av drikkevarer på et leid sted med catering/selvlagd fant vi ut at forskjellen ikke blir så voldsomt stor likevel. Vi er inne i en diskusjonsfase på akkurat dette.

21. januar 2013
22:18
Avatar
Nytt medlem
Forum innlegg: 6
Medlem siden
14. januar 2013
sp_UserOfflineSmall Offline

"prinsessehella" wrote: Vi fant ut at å leie lokale + catering kosta går opp i opp med den løsninga vi har valgt med alt inkludert.
Og det å leie lokale + lage alt av mat "selv" ble bare noen tusenlapper billigere enn stedet med alt inkludert. Og vi fant ut at alt stresset de siste dagene før bryllupet er verdt å betale seg ut av ved å bruke et par tusenlapper ekstra. Regner med at det blir nok stress uansett.
Eneste aberet her er jo at det ikke blir fri bar (tror vi)

Det samme har vi tenkt. Men fint å høre det fra noen andre for jeg klarer bare ikke legge det fra meg at vi kanskje hadde spart litt wink Vi skal bestemme oss snart så kan jeg begynne å tenke på andre ting. Drømmer jo om lokaler på natta hehe..

22. januar 2013
17:02
Avatar
Fullt medlem
Forum innlegg: 120
Medlem siden
13. desember 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

"Sessa" wrote: [quote="prinsessehella"]Vi fant ut at å leie lokale + catering kosta går opp i opp med den løsninga vi har valgt med alt inkludert.
Og det å leie lokale + lage alt av mat "selv" ble bare noen tusenlapper billigere enn stedet med alt inkludert. Og vi fant ut at alt stresset de siste dagene før bryllupet er verdt å betale seg ut av ved å bruke et par tusenlapper ekstra. Regner med at det blir nok stress uansett.
Eneste aberet her er jo at det ikke blir fri bar (tror vi)

Det samme har vi tenkt. Men fint å høre det fra noen andre for jeg klarer bare ikke legge det fra meg at vi kanskje hadde spart litt wink Vi skal bestemme oss snart så kan jeg begynne å tenke på andre ting. Drømmer jo om lokaler på natta hehe..

Jeg drømmer om kjolestoff... Tror jeg har våknet fordi jeg følte jeg ble kvalt av tyll, silke og blonder minst fire ganger i uka...

22. januar 2013
20:05
Avatar
Nytt medlem
Forum innlegg: 6
Medlem siden
14. januar 2013
sp_UserOfflineSmall Offline
10sp_Permalink sp_Print
0

"prinsessehella" wrote: [quote="Sessa"][quote="prinsessehella"]Vi fant ut at å leie lokale + catering kosta går opp i opp med den løsninga vi har valgt med alt inkludert.
Og det å leie lokale + lage alt av mat "selv" ble bare noen tusenlapper billigere enn stedet med alt inkludert. Og vi fant ut at alt stresset de siste dagene før bryllupet er verdt å betale seg ut av ved å bruke et par tusenlapper ekstra. Regner med at det blir nok stress uansett.
Eneste aberet her er jo at det ikke blir fri bar (tror vi)

Det samme har vi tenkt. Men fint å høre det fra noen andre for jeg klarer bare ikke legge det fra meg at vi kanskje hadde spart litt wink Vi skal bestemme oss snart så kan jeg begynne å tenke på andre ting. Drømmer jo om lokaler på natta hehe..

Jeg drømmer om kjolestoff... Tror jeg har våknet fordi jeg følte jeg ble kvalt av tyll, silke og blonder minst fire ganger i uka...

Hahaha... måtte le høyt.. Ja det er vel neste steg wink

1. mars 2013
21:11
Avatar
Nytt medlem
Forum innlegg: 9
Medlem siden
28. februar 2013
sp_UserOfflineSmall Offline
11sp_Permalink sp_Print
0

Vi også hadde booket et lokale der vi skulle ordne alt selv.. Men regnet også på det å fant ut at det var ikke så innmari mye å spare på å ha festen i et lukket selskap.. Eneste forskjellen for vår del er at gjestene må betale drikken utover kvelden selv, etter middagen. det hadde det ikke blitt viss vi skulle ordne det selv. Men trur ingen kommer til å reagere på det. da slipper vi styret med å bestille mat, servitører som vi ikke er sikre på, kokker, bartendere, rydding å alt det der. Dyrt blir det uansett. Og er bare en gang jeg gifter meg sier jeg til min kjære hele tiden icon_razz

2. mars 2013
19:48
Avatar
Nytt medlem
Forum innlegg: 6
Medlem siden
14. januar 2013
sp_UserOfflineSmall Offline
12sp_Permalink sp_Print
0

"monicaogchrister" wrote: Vi også hadde booket et lokale der vi skulle ordne alt selv.. Men regnet også på det å fant ut at det var ikke så innmari mye å spare på å ha festen i et lukket selskap.. Eneste forskjellen for vår del er at gjestene må betale drikken utover kvelden selv, etter middagen. det hadde det ikke blitt viss vi skulle ordne det selv. Men trur ingen kommer til å reagere på det. da slipper vi styret med å bestille mat, servitører som vi ikke er sikre på, kokker, bartendere, rydding å alt det der. Dyrt blir det uansett. Og er bare en gang jeg gifter meg sier jeg til min kjære hele tiden icon_razz

Samme plan som vi endte opp med og for oss er det perfekt. Gjestene må betale drikken selv etter middagen her også. Skulle selvsagt ha betalt det, men da går ikke budsjettet opp.Så nå er det bare å få gjestelisten til å gå opp wink

Stikk innom Til Bryllupet for stort utvalg i bryllupspynt!

Forumet tidssone: Europe/Oslo

Høyest antall samtidige brukere på forumet var 475

Pålogget nå:
21 Gjest(er)

Hvem er på denne siden nå:
1 Gjest(er)

0 aktive brukere siste 24 timer:

Toppliste innlegg:

Stavangerpar: 14664

eriksson: 7598

vanilla81: 4232

lindakbj: 4020

sizza87: 3278

Katrine: 3155

Jannicke: 2914

Medlemsstatistikk

Gjester: 2

Medlemmer: 9151

Moderatorer: 2

Administratorer: 2

Forumstatistikk

Grupper: 5

Forumer: 36

Emner: 11394

Innlegg: 176083

Innlegg med flest stjerner

  • I forum Kom i form til bryllupet!, emne Et mål langt i det fjerne.. av KatKirk (rangert 2 ganger with average rating of 4.00)
  • I forum DIY Bryllup - Kreativt Forum, emne Søstrene Grene in my heart!! (små blomstervaser) av Camomilita (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne feil i invitasjonene.. av Stian og Gitte (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Fortell om dagen, emne Kjære alle stressede bruder det går bra til slutt! av Gjest_M01 (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Tradisjoner Etikette, emne tale fra brud av eriksson (rangert 1 ganger with average rating of 3.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne Save the date kort, når? av Endelig.2014 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Trusa (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Stian og Gitte (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av 220912 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av May-Lise :) (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • Skriv interessante innlegg for de som planlegger bryllup, da vil du kanskje se ditt innlegg i listen over!