Sliter med å sette opp budsjett! | Alt annet om bryllupsplanlegging | Bryllupsforum

annonse-til-forumet-bryllupogfest2

Avatar

Registrér deg gjerne

sp_LogInOut Logg inn sp_Registration Registrér deg

Registrér deg | Glemt passordet?
Avansert søk

— Forum omfang —




— Match —





— Forum Valg —





Minimum søkeordlengde er 3 tegn - maksimum søkeordlengde er 84 tegn

sp_TopicIcon
Sliter med å sette opp budsjett!
Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 (0 stemmer) 
5. oktober 2010
09:29
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 606
Medlem siden
6. januar 2009
sp_UserOfflineSmall Offline

Holder på å sette opp budsjett, igjen.. til 70-75 gjester inkl oss.
Har undersøkt priser på div ting, men noen ting står jeg fast på..
-Velkomstdrink
-Servitører (1-2 proffe 180,- per time + venner av niese)
-Vin, øl og cider til middagen
-Brus og kaffe til hele dagen, inkl som blandevann
-Åpen bar 60 voksne
-Bartender (ikke proff, kjenning av venn?)
-Plastglass, rørepinner, is o.l. til baren
-Brudebuketten, ikke for avansert, rund
-2 små kopier av brudebuketten
-4 "knapphullsblomster" (brudgom, forlover, brudesvenn og føre brud opp)
-Blomster til bordene, roser og noe hvite litt hardføre blomster? Setter de opp i vaser selv..
-Kjøpekaker (vet ikke hvor mange kaker vi trenger? Få som bor så nærme at de kan bake for oss. Hvertfall kjøpe bryllupskake, kransekake, marsipankake. Sikkert noe mer.?)
-Duker, kjøper stoff og syr de selv

Noen som har noe hjelp til meg? [smilie=aiwebs_014.gif]

5. oktober 2010
10:13
Avatar
Gullmedlem
Forum innlegg: 1215
Medlem siden
13. mars 2009
sp_UserOfflineSmall Offline

Jeg kan gi deg prisene som VI har hvertfall smile Vi er 50 gjester.

"Silje" wrote: Holder på å sette opp budsjett, igjen.. til 70-75 gjester inkl oss.
Har undersøkt priser på div ting, men noen ting står jeg fast på..
-Velkomstdrink 500,- Skal kjøpe Martini Asti i Sverige til 50 mennesker. 125,- for 1500ml
-Servitører (1-2 proffe 180,- per time + venner av niese) Dette har jeg satt av 3000,- til. Skal ha venner og kollegaer og de får gavekort på 500,-
-Vin, øl og cider til middagen Vi handler som sagt i Sverige og har regnet at hele drikkeregningen kommer på drøyt 11.000,- Dette er inkl RAUS åpen bar, jeg har panikk for å gå tom. Det samme gjelder vin til middag. Og det må vel nevnes at vi skal ha kun glassflasker til middagen. Mye billigere med pappvin, såklart
-Brus og kaffe til hele dagen, inkl som blandevannDette går inn i prisen over. Kaffe koster jo "ingenting". Måte på hvor mange poser det går liksom.
-Åpen bar 60 voksne
-Bartender (ikke proff, kjenning av venn?)En av servitørene, som igjen er en venn. Pris nevnt over
-Plastglass, rørepinner, is o.l. til barenBruker glass-glass, koster ingenting. En ispose på Rema koster 30,- vet jeg, kjøpte forrige helg. Ellers er det nesten gratisk ¨å kjøpe fryseposer og fryse selv. Rørepinner koster ikke mye, har ikke budsjettert med dette.
-Brudebuketten, ikke for avansert, rundmin kommer på 2500-3000, vanlig dråpebukett. Her må du nok nesten høre med din lokale blomsterforhandler for det er VELDIG store forskjeller ute og går
-2 små kopier av brudebuketten
-4 "knapphullsblomster" (brudgom, forlover, brudesvenn og føre brud opp) Disse mener jeg vi skal betale 100,- stk for, men de er noen ganger inkl hvis man kjøper alle blomster et sted. Hør med din forhandler.
-Blomster til bordene, roser og noe hvite litt hardføre blomster? Setter de opp i vaser selv..Umulig å gi pris når du ikke vet hva du skal ha, men hvis du kjøper vanlig hvite roser på plantasjen så er det jo 44,- for 10stk.
-Kjøpekaker (vet ikke hvor mange kaker vi trenger? Få som bor så nærme at de kan bake for oss. Hvertfall kjøpe bryllupskake, kransekake, marsipankake. Sikkert noe mer.?)Vi skal betale 2500,- for kake til 50 mennesker. Men her, som hos blomstene, dette varierer masse fra sted til sted og hvordan kake du skal ha. En msrdipankake på bakeriet her til 30 mennesker koster 450,- hvertfall. En bitteliten sjokoladekake/bløtekake koster 250,- Så her er det litt penger å spare hvis du får bakt litt altså
-Duker, kjøper stoff og syr de selvSjekk pris på ferdige duker å leie på f eks hotell eller renserier. Vet noen kjøper bomullsstoff på Ikea, men dette blir jo veldig tynt. Elelrs kan du kjøpe BILLIG nedvøs fløyel på Jysk, hvis du liker det. Bare husk at å klippe, sy o gIKKE MINST stryke alle disse dukene er ikke gratis. Det blir fort kroner av det. Vi skal hvertfall leie, det er ikke billig og kommer til å koste ca 2000,- Men da kommer de ferdig presset, det er tykt stoff så borda synes ikke gjennom. Og det beste er jo at når vi er ferdig og de er skitne så er det bare å levere de wink

Noen som har noe hjelp til meg? [smilie=aiwebs_014.gif]

5. oktober 2010
10:28
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 606
Medlem siden
6. januar 2009
sp_UserOfflineSmall Offline

Tusen takk for svar Rampolina! 😀

12. oktober 2010
10:23
Avatar
Medlem
Forum innlegg: 37
Medlem siden
4. oktober 2009
sp_UserOfflineSmall Offline

har sett litt på denne: http://www.vg.no/dinepenger/ar.....tid=139532

brukte ett enkelt regne ark når jeg satt opp budsjettet.
også et nytt regneark når jeg satt opp hvormye vi egentlig brukte...

12. oktober 2010
11:59
Avatar
Gullmedlem
Forum innlegg: 1903
Medlem siden
25. juni 2009
sp_UserOfflineSmall Offline

Jeg har ført nøye budsjett og regnskap, og jeg lover deg at det dukka opp mye uforutsette utgifter. Kan godt få se det om du vil.

13. oktober 2010
10:11
Avatar
Medlem
Forum innlegg: 43
Medlem siden
24. juni 2010
sp_UserOfflineSmall Offline

"Silje" wrote: Holder på å sette opp budsjett, igjen.. til 70-75 gjester inkl oss.
Har undersøkt priser på div ting, men noen ting står jeg fast på..
-Velkomstdrink - Jeg har regnet det slik: antall gjester* antall drink pr gjest* str. på drikk i cl/str på flaske i cl. (75*1*12/75)= 12 flasker aperitif en flaske cava på vinmonopolet til ca 100 kr= 1200 kr.
-Servitører (1-2 proffe 180,- per time + venner av niese)
-Vin, øl og cider til middagen her kan du ta akkurat samme regnestykke. men jeg ville beregnet: 18 flasker hvitvin og 30 flasker rødvin. så er du sikker på at alle altid har noe å skåle med.
-Brus og kaffe til hele dagen, inkl som blandevann
-Åpen bar 60 voksne
-Bartender (ikke proff, kjenning av venn?)
-Plastglass, rørepinner, is o.l. til baren
-Brudebuketten, ikke for avansert, rund her er det jo forskjellig fra sted til sted, men når jeg har spurt meg rundt etter noe lignende får jeg vite ca 1000 kr.
-2 små kopier av brudebuketten
-4 "knapphullsblomster" (brudgom, forlover, brudesvenn og føre brud opp) ca 100 pr stk.
-Blomster til bordene, roser og noe hvite litt hardføre blomster? Setter de opp i vaser selv..
-Kjøpekaker (vet ikke hvor mange kaker vi trenger? Få som bor så nærme at de kan bake for oss. Hvertfall kjøpe bryllupskake, kransekake, marsipankake. Sikkert noe mer.?)
-Duker, kjøper stoff og syr de selv

Noen som har noe hjelp til meg? [smilie=aiwebs_014.gif]

Og om det er noen godt gifte her som vil vise oss sine budsjetter, og hvor det sprakk, ville det vært kjempe flott...

13. oktober 2010
22:38
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 606
Medlem siden
6. januar 2009
sp_UserOfflineSmall Offline

"gledesei" wrote: Jeg har ført nøye budsjett og regnskap, og jeg lover deg at det dukka opp mye uforutsette utgifter. Kan godt få se det om du vil.

Åh, det hadde jo vært supert! =D> biggrin

15. oktober 2010
07:29
Avatar
Medlem
Forum innlegg: 87
Medlem siden
3. februar 2010
sp_UserOfflineSmall Offline

det med blomsterdekorasjoner til bord, hvis dere skal ha roser, så klem litt på selve rosen. den skal være hard når du kjøper de (er de myke betyr det at de er gamle og kan visne før du klarer å si "bryllup" [smilie=aiwebs_008.gif] )

16. oktober 2010
18:09
Avatar
Gullmedlem
Forum innlegg: 1134
Medlem siden
14. februar 2012
sp_UserOfflineSmall Offline

"gledesei" wrote: Jeg har ført nøye budsjett og regnskap, og jeg lover deg at det dukka opp mye uforutsette utgifter. Kan godt få se det om du vil.

Den her kan jeg skrive under på! [smilie=aiwebs_013.gif]

Stikk innom Til Bryllupet for stort utvalg i bryllupspynt!

Forumet tidssone: Europe/Oslo

Høyest antall samtidige brukere på forumet var 475

Pålogget nå:
43 Gjest(er)

Hvem er på denne siden nå:
1 Gjest(er)

0 aktive brukere siste 24 timer:

Toppliste innlegg:

Stavangerpar: 14664

eriksson: 7598

vanilla81: 4232

lindakbj: 4020

sizza87: 3278

Katrine: 3155

Jannicke: 2914

Medlemsstatistikk

Gjester: 2

Medlemmer: 9151

Moderatorer: 2

Administratorer: 2

Forumstatistikk

Grupper: 5

Forumer: 36

Emner: 11394

Innlegg: 176083

Innlegg med flest stjerner

  • I forum Kom i form til bryllupet!, emne Et mål langt i det fjerne.. av KatKirk (rangert 2 ganger with average rating of 4.00)
  • I forum DIY Bryllup - Kreativt Forum, emne Søstrene Grene in my heart!! (små blomstervaser) av Camomilita (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne feil i invitasjonene.. av Stian og Gitte (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Fortell om dagen, emne Kjære alle stressede bruder det går bra til slutt! av Gjest_M01 (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Tradisjoner Etikette, emne tale fra brud av eriksson (rangert 1 ganger with average rating of 3.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne Save the date kort, når? av Endelig.2014 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Trusa (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Stian og Gitte (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av 220912 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av May-Lise :) (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • Skriv interessante innlegg for de som planlegger bryllup, da vil du kanskje se ditt innlegg i listen over!