09:44
25. november 2008
Jeg er veldig opptatt å gi tips til toastmasteren vår, dette fordi han aldri har vært toastmaster før og jeg vet at han ønsker å gi oss det han kan, så jeg leser om toastmastere både her og der og jeg om over en liste,som en kunne gå igjenom med toastmaster,og tenkte jeg kunne dele den med dere, hvis noen har noe mer, de føler at kan være med på denne listen, er jeg takknemlig for svar.
Jeg legger denne listen ut for at andre også kan få seg et tips eller to om hva en bør gå igjenom med toastmaster, men også for å få flere tips.
I tilegg til informasjon om tlaere, talerekkefølger og annet informasjon om brudeparet er det mye praktisk informasjon som du bør ha innhentet på forhånd. Jo mer jo bedre. Her er en liste det kan være fint å få svar på.
*Tid og sted for vielsen
*Når skal det tas bilde av brudeparet
*Er det noe opplegg for gjestene før middag
*Transport til/fra kirken
*Transprot fra festlokalet
*Skal det være sightseeing og hvor går i tilfelle ferden?
*Hvordan ankommer brudeparet
*Skal det skje noe når brudeparet ankomme`?
*Servers det mat/drikke når gjestene ankommer?
*Hva er menyen for kvelden?
*Står forretten klar på bordet?
*Er det flere serveringer av hovedretten?
*Blir det drikke servert, eller står det på bordet?
*Er det planlagt pauser(alle ut mens det rydder unna mellom rettter, elller mellom middag og kaffe)
*Er det noen som akkompagnerer sanger som skal synges?
*Hvem skal evt være forsanger?
*Når avsluttes middagen?
*Når skjæres bryllupskaken?
*Når kommer eventueller kaffegjesteer som ikke var til stede ved middagen
*Betaler man for alkohol etter middagen?Er det eventuelt gratis avec til kaffen?
*Bør gjestene ta vare på glassene sine utover kvelden (dvs bruke glassene om igjen)
*Blir det levende musikk? (Få eventuelt litt imformasjon om bandet)
*Skal det være DJ?
*Når begynner DJ/band å spille?
*Når slutter de å spille?
*Når stenger festlokalet?
*Hvor er toalettene
*Hvor er det lov å røyke?
*Hvor er garderoben? Er den betjent?
*Hvem prensenterer toastmasteren
*Når begynner jobben til toastmasteren?(når middagen starter?Rett etter vielsen?)
*Når slutter jobben til toastmasteren?
*Skal det være selskapsleker? (Hvis ja, for både voksne og barn?)
*Er det polonese?
*Hvem skal organisere selskapslekene?
*Hvor er gavebordet?
Håper denne listen blir til nytte for noen
16:08
25. november 2008
Ja,toastmasteren vi skulle hatt i år, hadde sikkert vært i det i 70 stk når han kom til oss, så vi tenkte ikke så mye over hva han burde vite og ikke, tenkte han hadde styring på det, men nå som vi plutselig står med en helt fersk og da må vi plutselig begynne å tenke litt selv 😀 Synes denne listen var fin og gå ut i fra. Kommer til å diskutere den med ham ganske snart, det som vi har på plass og så må vi bare holde kontakt og diskutere etterhvert som ting kommer på plass
16:46
25. november 2008
Ja,jeg tror nok at vår toastmaster også er litt nervøs ja, derfor gjør vi alt vi kan for å hjelpe ham,slik at han vet hva han skal gjøre og hva som forventes av ham. Vi har som sagt også kjøpt Toastmaster guiden til ham, så han kan lese litt om hva som forventes og få litt tips til hvordan oppgaven kan løses.
"Stavangerpar" wrote: Ja,jeg tror nok at vår toastmaster også er litt nervøs ja, derfor gjør vi alt vi kan for å hjelpe ham,slik at han vet hva han skal gjøre og hva som forventes av ham. Vi har som sagt også kjøpt Toastmaster guiden til ham, så han kan lese litt om hva som forventes og få litt tips til hvordan oppgaven kan løses.
Printa ut en del på nettet til han jeg =) Så får vi se hvordan det går!
16:58
25. november 2008
Ja,vi hadde først tenkt å gi ham en bok som jeg har om det å være toastmaster, men siden han ikke tar noe for det og det er nevøen til min kjære,så tenkte vi at det kanskje hadde vært kjekt for ham å ha noe som minner og etter slik jeg forstod det så kan en skrive inni den boken hvilken bryllupet det er navn på brudepar tid og sted og så kan en notere etterhvert og han kan ta den med på selve dagen og holde kontrollen,så vi tenkte at da stod vi i de 250 kr det kostet for å kjøpe den inkl porto
"Stavangerpar" wrote: Ja,vi hadde først tenkt å gi ham en bok som jeg har om det å være toastmaster, men siden han ikke tar noe for det og det er nevøen til min kjære,så tenkte vi at det kanskje hadde vært kjekt for ham å ha noe som minner og etter slik jeg forstod det så kan en skrive inni den boken hvilken bryllupet det er navn på brudepar tid og sted og så kan en notere etterhvert og han kan ta den med på selve dagen og holde kontrollen,så vi tenkte at da stod vi i de 250 kr det kostet for å kjøpe den inkl porto
Det er jo smart da.. Hvor kjøpte dere den boka?? Kanskje den kan være litt mer grei å håndtere for han når han kan bruke den maksimalt i planleggingen.
17:07
25. november 2008
Jeg kjøpte den på http://www.bryllupsweb.no . Bestilte den for to dager siden, fikk mail om at de sendte den i slutten av uka,så da regner jeg med at vi har den mandag eller tirsdag og da er det bare å få vår kjære toastmaster på besøk. Håper at han er en stund hjemme nå at han ikke skal reise pga jobben. Det er det eneste som er litt negativt med ham, han reiser enn del pga jobb, men de som vil ha tak i ham, når ham sikkert.
"Stavangerpar" wrote: Jeg kjøpte den på http://www.bryllupsweb.no" onclick="window.open(this.href);return false; . Bestilte den for to dager siden, fikk mail om at de sendte den i slutten av uka,så da regner jeg med at vi har den mandag eller tirsdag og da er det bare å få vår kjære toastmaster på besøk. Håper at han er en stund hjemme nå at han ikke skal reise pga jobben. Det er det eneste som er litt negativt med ham, han reiser enn del pga jobb, men de som vil ha tak i ham, når ham sikkert.
Ja, får da håpe det! Tusen takk for linken, skal sjekke det ut jeg da=) Var det noe spesielt navn til den??
Høyest antall samtidige brukere på forumet var 475
Pålogget nå:
23 Gjest(er)
Hvem er på denne siden nå:
1 Gjest(er)
Toppliste innlegg:
Stavangerpar: 14664
eriksson: 7598
vanilla81: 4232
lindakbj: 4020
sizza87: 3278
Katrine: 3155
Jannicke: 2914
Medlemsstatistikk
Gjester: 2
Medlemmer: 9151
Moderatorer: 2
Administratorer: 2
Forumstatistikk
Grupper: 5
Forumer: 36
Emner: 11394
Innlegg: 176083
Nyeste medlemmer:
gurooo, Guro, tuvavb, Ellikapstad, IneThereseModeratorer: Trone: 20970, Stian og Gitte: 7804
Administratorer: Bryllupsvenner: 49, Roger: 4193
Innlegg med flest stjerner
Skriv interessante innlegg for de som planlegger bryllup, da vil du kanskje se ditt innlegg i listen over!
Siste kommentarer