Tips til toasmaster | Alt annet om bryllupsplanlegging | Bryllupsforum

annonse-til-forumet-bryllupogfest2

Avatar

Registrér deg gjerne

sp_LogInOut Logg inn sp_Registration Registrér deg

Registrér deg | Glemt passordet?
Avansert søk

— Forum omfang —




— Match —





— Forum Valg —





Minimum søkeordlengde er 3 tegn - maksimum søkeordlengde er 84 tegn

sp_TopicIcon
Tips til toasmaster
Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 (0 stemmer) 
15. juli 2010
09:44
Avatar
PLATINUM-Medlem
Forum innlegg: 14664
Medlem siden
25. november 2008
sp_UserOfflineSmall Offline

Jeg er veldig opptatt å gi tips til toastmasteren vår, dette fordi han aldri har vært toastmaster før og jeg vet at han ønsker å gi oss det han kan, så jeg leser om toastmastere både her og der og jeg om over en liste,som en kunne gå igjenom med toastmaster,og tenkte jeg kunne dele den med dere, hvis noen har noe mer, de føler at kan være med på denne listen, er jeg takknemlig for svar.

Jeg legger denne listen ut for at andre også kan få seg et tips eller to om hva en bør gå igjenom med toastmaster, men også for å få flere tips.

I tilegg til informasjon om tlaere, talerekkefølger og annet informasjon om brudeparet er det mye praktisk informasjon som du bør ha innhentet på forhånd. Jo mer jo bedre. Her er en liste det kan være fint å få svar på.

*Tid og sted for vielsen
*Når skal det tas bilde av brudeparet
*Er det noe opplegg for gjestene før middag
*Transport til/fra kirken
*Transprot fra festlokalet
*Skal det være sightseeing og hvor går i tilfelle ferden?
*Hvordan ankommer brudeparet
*Skal det skje noe når brudeparet ankomme`?
*Servers det mat/drikke når gjestene ankommer?
*Hva er menyen for kvelden?
*Står forretten klar på bordet?
*Er det flere serveringer av hovedretten?
*Blir det drikke servert, eller står det på bordet?
*Er det planlagt pauser(alle ut mens det rydder unna mellom rettter, elller mellom middag og kaffe)
*Er det noen som akkompagnerer sanger som skal synges?
*Hvem skal evt være forsanger?
*Når avsluttes middagen?
*Når skjæres bryllupskaken?
*Når kommer eventueller kaffegjesteer som ikke var til stede ved middagen
*Betaler man for alkohol etter middagen?Er det eventuelt gratis avec til kaffen?
*Bør gjestene ta vare på glassene sine utover kvelden (dvs bruke glassene om igjen)
*Blir det levende musikk? (Få eventuelt litt imformasjon om bandet)
*Skal det være DJ?
*Når begynner DJ/band å spille?
*Når slutter de å spille?
*Når stenger festlokalet?
*Hvor er toalettene
*Hvor er det lov å røyke?
*Hvor er garderoben? Er den betjent?
*Hvem prensenterer toastmasteren
*Når begynner jobben til toastmasteren?(når middagen starter?Rett etter vielsen?)
*Når slutter jobben til toastmasteren?
*Skal det være selskapsleker? (Hvis ja, for både voksne og barn?)
*Er det polonese?
*Hvem skal organisere selskapslekene?
*Hvor er gavebordet?

Håper denne listen blir til nytte for noen

15. juli 2010
16:01
Avatar
Medlem
Forum innlegg: 31
Medlem siden
17. august 2009
sp_UserOfflineSmall Offline

Tusen takk for mange flotte forslag til hva toastmasteren bør vite! Vår toastmaster gjorde samme jobb i et bryllup i fjor, og vi syns han er flink. Kan jo hende vi finner på noe ekstra til han nå smile

15. juli 2010
16:08
Avatar
PLATINUM-Medlem
Forum innlegg: 14664
Medlem siden
25. november 2008
sp_UserOfflineSmall Offline

Ja,toastmasteren vi skulle hatt i år, hadde sikkert vært i det i 70 stk når han kom til oss, så vi tenkte ikke så mye over hva han burde vite og ikke, tenkte han hadde styring på det, men nå som vi plutselig står med en helt fersk og da må vi plutselig begynne å tenke litt selv 😀 Synes denne listen var fin og gå ut i fra. Kommer til å diskutere den med ham ganske snart, det som vi har på plass og så må vi bare holde kontakt og diskutere etterhvert som ting kommer på plass

15. juli 2010
16:32
Avatar
Medlem
Forum innlegg: 43
Medlem siden
12. juli 2010
sp_UserOfflineSmall Offline

Fin liste å bruke synes jeg! Jeg skal ha bestekompisen min som toastmaster - og han er skikkelig nervøs siden han ikke helt vet hva han skal stakkars. Men hjelpen er på vei da! 😎

15. juli 2010
16:46
Avatar
PLATINUM-Medlem
Forum innlegg: 14664
Medlem siden
25. november 2008
sp_UserOfflineSmall Offline

Ja,jeg tror nok at vår toastmaster også er litt nervøs ja, derfor gjør vi alt vi kan for å hjelpe ham,slik at han vet hva han skal gjøre og hva som forventes av ham. Vi har som sagt også kjøpt Toastmaster guiden til ham, så han kan lese litt om hva som forventes og få litt tips til hvordan oppgaven kan løses.

15. juli 2010
16:52
Avatar
Medlem
Forum innlegg: 43
Medlem siden
12. juli 2010
sp_UserOfflineSmall Offline

"Stavangerpar" wrote: Ja,jeg tror nok at vår toastmaster også er litt nervøs ja, derfor gjør vi alt vi kan for å hjelpe ham,slik at han vet hva han skal gjøre og hva som forventes av ham. Vi har som sagt også kjøpt Toastmaster guiden til ham, så han kan lese litt om hva som forventes og få litt tips til hvordan oppgaven kan løses.

Printa ut en del på nettet til han jeg =) Så får vi se hvordan det går!

15. juli 2010
16:58
Avatar
PLATINUM-Medlem
Forum innlegg: 14664
Medlem siden
25. november 2008
sp_UserOfflineSmall Offline

Ja,vi hadde først tenkt å gi ham en bok som jeg har om det å være toastmaster, men siden han ikke tar noe for det og det er nevøen til min kjære,så tenkte vi at det kanskje hadde vært kjekt for ham å ha noe som minner og etter slik jeg forstod det så kan en skrive inni den boken hvilken bryllupet det er navn på brudepar tid og sted og så kan en notere etterhvert og han kan ta den med på selve dagen og holde kontrollen,så vi tenkte at da stod vi i de 250 kr det kostet for å kjøpe den inkl porto

15. juli 2010
17:01
Avatar
Medlem
Forum innlegg: 43
Medlem siden
12. juli 2010
sp_UserOfflineSmall Offline

"Stavangerpar" wrote: Ja,vi hadde først tenkt å gi ham en bok som jeg har om det å være toastmaster, men siden han ikke tar noe for det og det er nevøen til min kjære,så tenkte vi at det kanskje hadde vært kjekt for ham å ha noe som minner og etter slik jeg forstod det så kan en skrive inni den boken hvilken bryllupet det er navn på brudepar tid og sted og så kan en notere etterhvert og han kan ta den med på selve dagen og holde kontrollen,så vi tenkte at da stod vi i de 250 kr det kostet for å kjøpe den inkl porto

Det er jo smart da.. Hvor kjøpte dere den boka?? Kanskje den kan være litt mer grei å håndtere for han når han kan bruke den maksimalt i planleggingen.

15. juli 2010
17:07
Avatar
PLATINUM-Medlem
Forum innlegg: 14664
Medlem siden
25. november 2008
sp_UserOfflineSmall Offline

Jeg kjøpte den på http://www.bryllupsweb.no . Bestilte den for to dager siden, fikk mail om at de sendte den i slutten av uka,så da regner jeg med at vi har den mandag eller tirsdag og da er det bare å få vår kjære toastmaster på besøk. Håper at han er en stund hjemme nå at han ikke skal reise pga jobben. Det er det eneste som er litt negativt med ham, han reiser enn del pga jobb, men de som vil ha tak i ham, når ham sikkert.

15. juli 2010
17:09
Avatar
Medlem
Forum innlegg: 43
Medlem siden
12. juli 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
10sp_Permalink sp_Print
0

"Stavangerpar" wrote: Jeg kjøpte den på http://www.bryllupsweb.no" onclick="window.open(this.href);return false; . Bestilte den for to dager siden, fikk mail om at de sendte den i slutten av uka,så da regner jeg med at vi har den mandag eller tirsdag og da er det bare å få vår kjære toastmaster på besøk. Håper at han er en stund hjemme nå at han ikke skal reise pga jobben. Det er det eneste som er litt negativt med ham, han reiser enn del pga jobb, men de som vil ha tak i ham, når ham sikkert.

Ja, får da håpe det! Tusen takk for linken, skal sjekke det ut jeg da=) Var det noe spesielt navn til den??

15. juli 2010
17:10
Avatar
PLATINUM-Medlem
Forum innlegg: 14664
Medlem siden
25. november 2008
sp_UserOfflineSmall Offline
11sp_Permalink sp_Print
0

Den heter bare toastmasterguiden.

15. juli 2010
17:13
Avatar
Medlem
Forum innlegg: 43
Medlem siden
12. juli 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
12sp_Permalink sp_Print
0

"Stavangerpar" wrote: Den heter bare toastmasterguiden.

Greit!
Takk!

Stikk innom Til Bryllupet for stort utvalg i bryllupspynt!

Forumet tidssone: Europe/Oslo

Høyest antall samtidige brukere på forumet var 475

Pålogget nå:
23 Gjest(er)

Hvem er på denne siden nå:
1 Gjest(er)

0 aktive brukere siste 24 timer:

Toppliste innlegg:

Stavangerpar: 14664

eriksson: 7598

vanilla81: 4232

lindakbj: 4020

sizza87: 3278

Katrine: 3155

Jannicke: 2914

Medlemsstatistikk

Gjester: 2

Medlemmer: 9151

Moderatorer: 2

Administratorer: 2

Forumstatistikk

Grupper: 5

Forumer: 36

Emner: 11394

Innlegg: 176083

Innlegg med flest stjerner

  • I forum Kom i form til bryllupet!, emne Et mål langt i det fjerne.. av KatKirk (rangert 2 ganger with average rating of 4.00)
  • I forum DIY Bryllup - Kreativt Forum, emne Søstrene Grene in my heart!! (små blomstervaser) av Camomilita (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne feil i invitasjonene.. av Stian og Gitte (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Fortell om dagen, emne Kjære alle stressede bruder det går bra til slutt! av Gjest_M01 (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Tradisjoner Etikette, emne tale fra brud av eriksson (rangert 1 ganger with average rating of 3.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne Save the date kort, når? av Endelig.2014 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Trusa (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Stian og Gitte (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av 220912 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av May-Lise :) (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • Skriv interessante innlegg for de som planlegger bryllup, da vil du kanskje se ditt innlegg i listen over!