07:30
14. mars 2009
Vi får nøkkelen på torsdag, så kommer til å reise og ordne med bord og stoler da vil jeg tro. På fredag håper jeg å få med meg noen venninner og søss til å ordne resten, så regner med det kommer til å gå noen timer i allefall. Er jo litt å ordne i stand med å dekke bord ol så alle kan sove godt natt til lørdag og vite alt er klart til gjestene kommer
Jeg har tatt meg den friheten jeg og tatt ut en uke ferie før bryllupet og fri mandagen etter Så jeg skal ikke stresse med noe før bryllupet. (Sier jeg nå :skrekk: )
Men vi reiser jo ikke på noe bryllupsreise i år da
jeg aner ikke,men jeg har 1uke ferie før bryllupet og to uker etter.Så regner med at den uka før går med til slikt noe.Vi får nøkkelen på torsdag el fredag.Men på fredagen skal kaken hentes,tante skal lage alle dekorasjonene og jeg skal ordne bordene. jeg får med meg to venninder til å pynte og ordne bordene.Også henter mamma kaken og hjelper tante med blomster.Jeg skal stå opp tidlig på fredagen med andre ord.Men det ordner seg nok uansett
Vi får nøkkelen tidlig fredag, muligens torsdagen. Kommer til å bruke mesteparten av fredagen dagtid på å rigge i stand, siden vi må gjøre alt selv.
Vi skal være i en gymsal, så vi kommer nok til å bruke en del tid på å pynte og drapere vegger og tak.. Må også dekke bord, lage klart blomsterpynt, gjøre klart gavebord, bordet der forfriskningene skal stå, rydde litt på plassen ute, finne frem crocket, boccia og andre hagespill som gjestene kan ha mens vi er hos fotografen, gjøre klart kjøkkenet for kokken, gjøre klar musikkanlegg, gjøre klar toalettene, gjøre klar "barnerommene" (et der de kan leke og se film og et der det er noen madrasser der de kan sove som de blir trøtte)....kommer ikke på noe mer, men det holder jo i massevis!!! Kommer jo til å holde på til langt utpå natta... :skrekk: Håper jeg kan få hjelp fra gode venner!!! [smilie=aiwebs_014.gif]
10:55
26. juli 2009
Jeg har planer om å være best mulig forberedt på forhånd, og så være supereffektiv på selv "pyntedagen". Så får vi se hvordan det går, hehe...
Torsdag kommer vi til å sette opp bordene og stolene, finne fram (og bære opp fra kjøkkenet i kjelleren) glass, tallerker og bestikk, og gjøre klart scene, musikk, barnerom og toaletter. Dersom vi skal fikse forrett og dessert, så regner jeg med at alt er handlet inn på forhånd. Dersom noe gjenstår vil nok oppgaven bli delegert tenker jeg, hehe... Fredag formiddag satser jeg på å få gjort duker, pynt og bordkort (kan vel ikke ta såååå lang tid hvis alt er klart og man vet hvordan man skal ha det? hehe, litt optimistisk kanskje? ), gjøre klar baren, ordne til gavebord og kakebord og det som event gjenstår. Blomstene sørger min søster for at kommer inn på bordene på lørdagen.
Grunnen til at jeg gjerne vil ha mesteparten gjort allerede fredag formiddag er at gjestene er tilreisende og begynner å ankomme allerede fredag i 12-tiden. Dermed vil jeg veldig gjerne ha tid til å slappe av litt og kose meg med gjestene. Dessuten skal vi ha grillfest fredag kveld, og har ikke tid til å fikse og styre da... 😀
Hmmm, kjenner at det er best at så mye som mulig er organisert på forhånd, samt at jeg er flink til å skrive lister og delegere. Jeg har allerede gitt fra meg alt ansvar på lørdagen, og har sagt til mine to utvalgte venninner som skal være "kontaktpersoner" på dagen at jeg ikke vite noe om noe skulle gå galt... [smilie=aiwebs_014.gif]
Vi fikk nøkkel torsdag kl 17, da satte vi frem bord og stoler. Fredagen gikk med til å legge på duker, pynt m.m og til å ordne det siste av mat og legge opp noe mat på fat (vi hadde koldtbord) I tillegg satte vi frem blomstene på fredag ettermiddag på bordene (hadde små potteroser) og pynt som skulle stå utenfor ble gjort klart. Vi dro fra lokalet kl 01.00 natt til lørdag 😯
Lørdag gjorde vi ingenting, bortsett fra de to som skulle ordne på kjøkkenet.
Vi var på et idrettshus.
Vi var oppe igjen dagen derpå vi da kl 10 og ryddet opp og pakket ned gaver. Nøkkel ble levert kl 14 på søndag. Fikk selvfølgelig god hjelp av mamman min med følge.
vi fikk nøkkeln til grendehus torsdag og satt fram bord og stoler. Hele fredagen var kokken og hjelpere opptatt med matlagring og vi var 4 stykker som pyntet festlokalet. Brukte da ca 4 timer.
Da var alt ferdig og bare blomsterpynt som manglet.
Lørdag var noen hjelpere tidelig på gang igjen, siden vi brukte roser og markblomster, som dem plukket lørdagsmorn. Dem laget fine blomsteroppsett som blir brukt for å pynte kirken. Etter vielsen hadde en person ansvar for å fjerne blomstene i kirken og kjøre den til grendehuset, hvor vi brukte dem på bordene.
Høyest antall samtidige brukere på forumet var 475
Pålogget nå:
15 Gjest(er)
Hvem er på denne siden nå:
1 Gjest(er)
Toppliste innlegg:
Stavangerpar: 14664
eriksson: 7598
vanilla81: 4232
lindakbj: 4020
sizza87: 3278
Katrine: 3155
Jannicke: 2914
Medlemsstatistikk
Gjester: 2
Medlemmer: 9151
Moderatorer: 2
Administratorer: 2
Forumstatistikk
Grupper: 5
Forumer: 36
Emner: 11394
Innlegg: 176083
Nyeste medlemmer:
gurooo, Guro, tuvavb, Ellikapstad, IneThereseModeratorer: Trone: 20970, Stian og Gitte: 7804
Administratorer: Bryllupsvenner: 49, Roger: 4193
Innlegg med flest stjerner
Skriv interessante innlegg for de som planlegger bryllup, da vil du kanskje se ditt innlegg i listen over!
Siste kommentarer