Lurer litt på hva som er viktig eller ikke | Bryllupsdagen og bryllupsfesten | Bryllupsforum

annonse-til-forumet-bryllupogfest2

Avatar

Registrér deg gjerne

sp_LogInOut Logg inn sp_Registration Registrér deg

Registrér deg | Glemt passordet?
Avansert søk

— Forum omfang —




— Match —





— Forum Valg —





Minimum søkeordlengde er 3 tegn - maksimum søkeordlengde er 84 tegn

sp_TopicIcon
Lurer litt på hva som er viktig eller ikke
Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 (0 stemmer) 
14. juli 2010
09:14
Avatar
Nytt medlem
Forum innlegg: 6
Medlem siden
14. juli 2010
sp_UserOfflineSmall Offline

er det behov for sanghefter i kirka?? jeg tenkte at salmebøkene er nok :-k
Skal det pyntes i kirka?? :-k

(tenke-tenke)

må man har brylluppsvals?? [smilie=aiwebs_014.gif]
toasmaster...er det nødvendig? (har veldig lyst å ha...men få ikke noen til å stille opp)
taler å sånn...hmm...tviler på det blir lite med det...

14. juli 2010
09:25
Avatar
PLATINUM-Medlem
Forum innlegg: 14664
Medlem siden
25. november 2008
sp_UserOfflineSmall Offline

Behov for sanghefter i kirka. Nei, du kan bruke salmebøker, men det blir mer "støy" av det og folk får ikke fulgt så nøye med. De må ned og bla i boka for å finne salmen og så blir det litt hvisking om hvor salmen står og slike ting, men en trenger det ikke nei

Skal det pyntes i kirka ? Har vært i over ti bryllup og flere vielser, men aldri sett at kirka har vært pyntet, tror dette er noe helt nytt som er på vei inn. Koster mye for liten tid, er det jeg tenker.

Må man ha brudevals? Der er jeg nesten lysten til å si ja, men selvsagt så må en ikke, hvis en absolutt ikke , men er redd dere vil angre. Mange forventer nesten at der skal være brudevals og jeg tror at dere i ettertid vil anger på at dere ikke tok denne dansen-

Toastmaster: JA, det vil jeg absolutt si er en nødvendighet, en trenger noen som kan holde styr på sanger og taler, holde kontakt med kjøkken og serveringspersonell og med brudeparet. Ikke noe kjekt om det plutselig blir hold en tale og så er en rett klar til servering, hva gjør en da, venter enn med å servere og maten blir kald, eller skal en servere å ødelegge talen. Hva gjør de, de har ingen og henvende seg til så de gjør de de føler er best og det aner ingen hva kan være.

Da har jeg svart på de tingene du spurte om, er det andre ting, så må du nesten spørre, er enkelte ting jeg mener er viktig å ha med, men det trenger ikke å bety at det er viktig for andre

14. juli 2010
09:39
Avatar
Medlem
Forum innlegg: 81
Medlem siden
14. november 2011
sp_UserOfflineSmall Offline

Vi skal pynte i kirka, men veldig beskjedent. kommer til å kjøpe 2 buketter til alteret, men ikke noe mer. Om kirkeprogram så er vel ikke det helt nødvendig, salmebøker funker de og men jeg ville personlig sagt absolutt ja slik at gjestene kan følge med på salmene uten å slå opp i en bok, og se hva som er gangen i vielsen, og så kan de evt ta det med hjem etterpå.

14. juli 2010
09:42
Avatar
Fullt medlem
Forum innlegg: 394
Medlem siden
19. juli 2009
sp_UserOfflineSmall Offline

Snaghefter er ikke nødvendig, men det er jo ganske stilig da.

Toatmaster er jo et must, det er jo han som skal holde kabalen i gang og la alt flyte i et behaglig tempo.

Bryllupsvals? Nei, ikke nødvendig etter min smak. Jeg og min kjære skal ha bryllupsDANS 😀
Orker ikke å begynne å lære oss vals bare for en gangs bruk for å si det slik. Dessuten er han ikke noe til danseløve heller laugh

Vi skal ikke pynte i kirken for kirken er pen nok som den er synes jeg, er redd for at det blir for mye

14. juli 2010
09:44
Avatar
Gullmedlem
Forum innlegg: 1721
Medlem siden
30. november 2009
sp_UserOfflineSmall Offline

sanghefter - nei.. jeg har vært i vielser med salmebøker.. men har du en printer og ark så er jo ikke det store kostnaden da.. litt mer personlig..og koselig..
Pynte kirken... det har det alltid vært gjort der jeg har vært.. men såklart i alle skalaer..: til min venninne lagde jeg 2 kranser av markblomster som hang på hver side på første benkerad.... mens i det siste bryllupet vi var på hang det en liten rosebukett (2-3 roser og noe grønt) på annhver benkerad...!

Har også sett at noen har noen store vaser med blomster de tar med seg videre til lokalet...

Men nødvendig: neppe...

Brudevals... jeg ønsker det.. men de fleste bryllupene jeg har vært i har det IKKE vært det...absolutt ikke nødveldig

Toastmaster... blir det lite/ingen taler, er selskapet lite.. ikke nødveldig..!
Er det stort selskap er det greit å ha en person å forholde seg til når det gjelder taler.. koordinering av innslag... mat.. etc..

14. juli 2010
09:46
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 730
Medlem siden
13. januar 2010
sp_UserOfflineSmall Offline

En kan svare nei på alle spørmål her. Du MÅ ikke ha noen av delene.
Men jeg er enig med Stavangerpar i det hun svarer på dine spørsmål.

Hvis du ikke klarer å skaffe toastmaster - så bør du i allefall alliere deg med noen som har litt styring på dagen slik at du selv slipper å følge opp alt.

14. juli 2010
09:46
Avatar
PLATINUM-Medlem
Forum innlegg: 14664
Medlem siden
25. november 2008
sp_UserOfflineSmall Offline

Bryllupsvals? Nei, ikke nødvendig etter min smak. Jeg og min kjære skal ha bryllupsDANS
Orker ikke å begynne å lære oss vals bare for en gangs bruk for å si det slik. Dessuten er han ikke noe til danseløve heller

Om det er vals, eller dans er et fett, men en bryllupsdans av ett eller annet slag,synes jeg hører med.

Å lære seg brudevals, er noe av det kjekkeste jeg har vært med på. Godt å gjøre litt kjæresteting og god trim er det også. Kommer nok til å ta et kurs igjen, hvis vi får barnepass da Det var helt utrolig og det var også romantisk,siden vi viste at dette var noe vi gjorde til vår store dag.

14. juli 2010
11:47
Avatar
Gullmedlem
Forum innlegg: 3278
Medlem siden
28. november 2011
sp_UserOfflineSmall Offline

Hei!

Nei man trenger ikke de kirkeprogramene! Vi skal ikke ha di trur jeg. Mer enn nok med alt annet som er viktig.

Man trenger ikke ha brudevals, vi har ikke øvd på dette. Trur nesten vi bare må ta det som det kommer jeg, hehe. Er jo virkelig mye annet å tenke på også. Men jeg skulle gjerne ha lært det, men er værre med min kjære der gitt laugh

En toastmaster er igrunn viktig syntes jeg. For det er en som styrer HELE dagen deres, så dere skal slippe å måtte styre dagen deres selv.

14. juli 2010
12:10
Avatar
Eidsvoll Verk, Akershus

Forum innlegg: 7804
Medlem siden
23. oktober 2011
sp_UserOfflineSmall Offline

Sanghefter i kirken: Jeg syns ikke det er nødvendig med sanghefter i kirken. Det som derimot ER en fordel med å ha sanghefter er at ingen har grunn til å la være å synge! Dersom man skal bla opp i salmeboka er det kanskje lettere for mange å la være å synge. I et sanghefte får man sangen servert wink Dessuten er det jo litt mer personlig.

Pynt i kirken: De fleste kirker er pene fra før, og trenger i grunn ingen pynt. Dersom du har planer om å pynte med litt store blomster på lokalet kan det jo være fint å bruke de samme i kirken slik at du får et gjennomgående fargetema. Det er jo som regel ikke noe problem å få noen til å ta med seg disse videre til lokalet. Ett tips fra meg, dersom du ikke vil bruke så mye penger på blomster og liknende er å høre med begravelsesbyråer om å få leie blomster (Pappa er begravelseskonsulent). De kjøper inn ferdige oppsatser ofte og pårørende betaler leie for disse blomstene ved begravelser. Oppsatsene er heller ikke satt sammen av typiske sorg-blomster av typen liljer og liknende, så de kan godt brukes i glade sammenhenger også, syns jeg. Er du heldig kan de hende de hadde tenkt å kaste dem på fredagen (de kaster dem FØR de blir stygge), slik at du er siste leietaker, og kun trenger å levere tilbake stativene wink

Bryllupsvals: Nei, dette syns jeg ikke man trenger å ha. For meg er det en selvfølge å danse vals, men dersom man ikke ønsker dette er det ikke nødvendig. Jeg syns allikevel at brudeparet bør være de første utpå dansegulvet for å sette i gang festen, så kanskje dere kan spille en rolig sang og ta en litt mer intim dans. Trengs ikke store ferdigheter for å klare det.

Toastmaster: Er det et stort selskap dere skal ha syns jeg nok det bør være en toastmaster inne i bildet. Denne trenger ikke nødvendigvis å si så mye, men bare holde oversikt over hvem som eventuellt skal holde taler eller dele ut sanger. Uansett om selskapet er stort eller lite bør dere ha et bindeledd mellom festen og kjøkkenet, og dette er det jo stort sett toastmasteren som er. Dette er vel rett og slett for at dere som brudepar skal slippe å stri med eventuelle situasjoner som kan oppstå. Hva med å spørre en pappa om han kan ta på seg dette slik at dere slipper?

14. juli 2010
12:56
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 721
Medlem siden
7. november 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
10sp_Permalink sp_Print
0

Sanghefter i kirken: hvis det er penger du er ute etter å spare kan du jo fint printe ut sangene på ark med printeren din (eventuelt på byens bibliotek), eller mekke noe i microsoft publisher?
Hvis du syns det er for mye jobb så kan du jo bare la være wink Ingen som kommer til å etterlyse kirkeprogram.
festprogram syns jeg i hvertfall er bortkastet. Det går aaaaldri etter planen uansett wink

Pynt i kirken: Hvis kirken er veldig enkel så kan du jo i hvertfall pynte opp med noen markblomster? Ellers så er ikke det nødvendig. Jeg vil ikke ha pynt.

Bryllupsvals: JA! det må du! Første dansen som mann og kone? det er obligatorisk, jeg har aldri vært i bryllup uten at brudeparet danser sammen. Dere skal jo åpne dansegulvet. Hva er det verste som kan skje? Har du ikke råd til danseskole så lær deg via youtube, videojug eller ehow wink

Toastmaster: Nja... det er jo kjekt å ha en toastmaster som holder orden på taler, underholdning osv. Kan ikke en av foreldrene dine stille opp?

14. juli 2010
16:27
Avatar
Gullmedlem
Forum innlegg: 4232
Medlem siden
23. oktober 2011
sp_UserOfflineSmall Offline
11sp_Permalink sp_Print
0

Kirkeprogrammer For min (våres) del, ja det er noe vi så absolutt vil ha. Så slipper man de gamle slitte salmebøkene. Og i krikeprogrammet er jo også "oppskriften" til vielsen om du skjønner, fra punkt til punkt wink (viste ikke helt hvordan jeg skulle forklare den siste der [smilie=aiwebs_014.gif] )

Pynte i kirka her ville jeg sett ann fra kirke til kirke,noen kirker er så utrolig fine at man strengt talt ikke trenger så alt for mye pynting. (vi feks. tar blomstrene med oss videre fra kirken til lolalene)

Brudevalsen JA! Helt klart, her åpner brudeparet dansegolvet for kvelden. Selv har vi vært igjennom et 6 ukers langt dansekurs med fokus på engelsk vals, ville ikke vært for uten det smile
Vet om noen som ikke danset verken vals eller vanlig dans i sitt eget bryllup, og de angrer bittert den dag i dag...

Toastmaster JA! Toastmaster er et bindeledd mellom fest og kjøkkenet undermiddagen. Så hvertfall under selvemiddagen vil jeg si at en toastmaster er et must. Slik at ikke noen er i ferdmed å servere en rett, og noen da finner det for godt at nå skal de holde tale, ergo maten blir klad, eller kelnerne stopper halveis i å servere talerkner ut til gjestene slik at det som kan holdes varmt blir holdt varmt osv.

Stikk innom Til Bryllupet for stort utvalg i bryllupspynt!

Forumet tidssone: Europe/Oslo

Høyest antall samtidige brukere på forumet var 475

Pålogget nå:
15 Gjest(er)

Hvem er på denne siden nå:
1 Gjest(er)

0 aktive brukere siste 24 timer:

Toppliste innlegg:

Stavangerpar: 14664

eriksson: 7598

vanilla81: 4232

lindakbj: 4020

sizza87: 3278

Katrine: 3155

Jannicke: 2914

Medlemsstatistikk

Gjester: 2

Medlemmer: 9151

Moderatorer: 2

Administratorer: 2

Forumstatistikk

Grupper: 5

Forumer: 36

Emner: 11394

Innlegg: 176083

Innlegg med flest stjerner

  • I forum Kom i form til bryllupet!, emne Et mål langt i det fjerne.. av KatKirk (rangert 2 ganger with average rating of 4.00)
  • I forum DIY Bryllup - Kreativt Forum, emne Søstrene Grene in my heart!! (små blomstervaser) av Camomilita (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne feil i invitasjonene.. av Stian og Gitte (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Fortell om dagen, emne Kjære alle stressede bruder det går bra til slutt! av Gjest_M01 (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Tradisjoner Etikette, emne tale fra brud av eriksson (rangert 1 ganger with average rating of 3.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne Save the date kort, når? av Endelig.2014 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Trusa (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Stian og Gitte (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av 220912 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av May-Lise :) (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • Skriv interessante innlegg for de som planlegger bryllup, da vil du kanskje se ditt innlegg i listen over!