er det behov for sanghefter i kirka?? jeg tenkte at salmebøkene er nok :-k
Skal det pyntes i kirka?? :-k
(tenke-tenke)
må man har brylluppsvals?? [smilie=aiwebs_014.gif]
toasmaster...er det nødvendig? (har veldig lyst å ha...men få ikke noen til å stille opp)
taler å sånn...hmm...tviler på det blir lite med det...
09:25
25. november 2008
Behov for sanghefter i kirka. Nei, du kan bruke salmebøker, men det blir mer "støy" av det og folk får ikke fulgt så nøye med. De må ned og bla i boka for å finne salmen og så blir det litt hvisking om hvor salmen står og slike ting, men en trenger det ikke nei
Skal det pyntes i kirka ? Har vært i over ti bryllup og flere vielser, men aldri sett at kirka har vært pyntet, tror dette er noe helt nytt som er på vei inn. Koster mye for liten tid, er det jeg tenker.
Må man ha brudevals? Der er jeg nesten lysten til å si ja, men selvsagt så må en ikke, hvis en absolutt ikke , men er redd dere vil angre. Mange forventer nesten at der skal være brudevals og jeg tror at dere i ettertid vil anger på at dere ikke tok denne dansen-
Toastmaster: JA, det vil jeg absolutt si er en nødvendighet, en trenger noen som kan holde styr på sanger og taler, holde kontakt med kjøkken og serveringspersonell og med brudeparet. Ikke noe kjekt om det plutselig blir hold en tale og så er en rett klar til servering, hva gjør en da, venter enn med å servere og maten blir kald, eller skal en servere å ødelegge talen. Hva gjør de, de har ingen og henvende seg til så de gjør de de føler er best og det aner ingen hva kan være.
Da har jeg svart på de tingene du spurte om, er det andre ting, så må du nesten spørre, er enkelte ting jeg mener er viktig å ha med, men det trenger ikke å bety at det er viktig for andre
Vi skal pynte i kirka, men veldig beskjedent. kommer til å kjøpe 2 buketter til alteret, men ikke noe mer. Om kirkeprogram så er vel ikke det helt nødvendig, salmebøker funker de og men jeg ville personlig sagt absolutt ja slik at gjestene kan følge med på salmene uten å slå opp i en bok, og se hva som er gangen i vielsen, og så kan de evt ta det med hjem etterpå.
Snaghefter er ikke nødvendig, men det er jo ganske stilig da.
Toatmaster er jo et must, det er jo han som skal holde kabalen i gang og la alt flyte i et behaglig tempo.
Bryllupsvals? Nei, ikke nødvendig etter min smak. Jeg og min kjære skal ha bryllupsDANS 😀
Orker ikke å begynne å lære oss vals bare for en gangs bruk for å si det slik. Dessuten er han ikke noe til danseløve heller
Vi skal ikke pynte i kirken for kirken er pen nok som den er synes jeg, er redd for at det blir for mye
09:44
30. november 2009
sanghefter - nei.. jeg har vært i vielser med salmebøker.. men har du en printer og ark så er jo ikke det store kostnaden da.. litt mer personlig..og koselig..
Pynte kirken... det har det alltid vært gjort der jeg har vært.. men såklart i alle skalaer..: til min venninne lagde jeg 2 kranser av markblomster som hang på hver side på første benkerad.... mens i det siste bryllupet vi var på hang det en liten rosebukett (2-3 roser og noe grønt) på annhver benkerad...!
Har også sett at noen har noen store vaser med blomster de tar med seg videre til lokalet...
Men nødvendig: neppe...
Brudevals... jeg ønsker det.. men de fleste bryllupene jeg har vært i har det IKKE vært det...absolutt ikke nødveldig
Toastmaster... blir det lite/ingen taler, er selskapet lite.. ikke nødveldig..!
Er det stort selskap er det greit å ha en person å forholde seg til når det gjelder taler.. koordinering av innslag... mat.. etc..
09:46
25. november 2008
Bryllupsvals? Nei, ikke nødvendig etter min smak. Jeg og min kjære skal ha bryllupsDANS
Orker ikke å begynne å lære oss vals bare for en gangs bruk for å si det slik. Dessuten er han ikke noe til danseløve heller
Om det er vals, eller dans er et fett, men en bryllupsdans av ett eller annet slag,synes jeg hører med.
Å lære seg brudevals, er noe av det kjekkeste jeg har vært med på. Godt å gjøre litt kjæresteting og god trim er det også. Kommer nok til å ta et kurs igjen, hvis vi får barnepass da Det var helt utrolig og det var også romantisk,siden vi viste at dette var noe vi gjorde til vår store dag.
Hei!
Nei man trenger ikke de kirkeprogramene! Vi skal ikke ha di trur jeg. Mer enn nok med alt annet som er viktig.
Man trenger ikke ha brudevals, vi har ikke øvd på dette. Trur nesten vi bare må ta det som det kommer jeg, hehe. Er jo virkelig mye annet å tenke på også. Men jeg skulle gjerne ha lært det, men er værre med min kjære der gitt
En toastmaster er igrunn viktig syntes jeg. For det er en som styrer HELE dagen deres, så dere skal slippe å måtte styre dagen deres selv.
12:10
23. oktober 2011
Sanghefter i kirken: Jeg syns ikke det er nødvendig med sanghefter i kirken. Det som derimot ER en fordel med å ha sanghefter er at ingen har grunn til å la være å synge! Dersom man skal bla opp i salmeboka er det kanskje lettere for mange å la være å synge. I et sanghefte får man sangen servert Dessuten er det jo litt mer personlig.
Pynt i kirken: De fleste kirker er pene fra før, og trenger i grunn ingen pynt. Dersom du har planer om å pynte med litt store blomster på lokalet kan det jo være fint å bruke de samme i kirken slik at du får et gjennomgående fargetema. Det er jo som regel ikke noe problem å få noen til å ta med seg disse videre til lokalet. Ett tips fra meg, dersom du ikke vil bruke så mye penger på blomster og liknende er å høre med begravelsesbyråer om å få leie blomster (Pappa er begravelseskonsulent). De kjøper inn ferdige oppsatser ofte og pårørende betaler leie for disse blomstene ved begravelser. Oppsatsene er heller ikke satt sammen av typiske sorg-blomster av typen liljer og liknende, så de kan godt brukes i glade sammenhenger også, syns jeg. Er du heldig kan de hende de hadde tenkt å kaste dem på fredagen (de kaster dem FØR de blir stygge), slik at du er siste leietaker, og kun trenger å levere tilbake stativene
Bryllupsvals: Nei, dette syns jeg ikke man trenger å ha. For meg er det en selvfølge å danse vals, men dersom man ikke ønsker dette er det ikke nødvendig. Jeg syns allikevel at brudeparet bør være de første utpå dansegulvet for å sette i gang festen, så kanskje dere kan spille en rolig sang og ta en litt mer intim dans. Trengs ikke store ferdigheter for å klare det.
Toastmaster: Er det et stort selskap dere skal ha syns jeg nok det bør være en toastmaster inne i bildet. Denne trenger ikke nødvendigvis å si så mye, men bare holde oversikt over hvem som eventuellt skal holde taler eller dele ut sanger. Uansett om selskapet er stort eller lite bør dere ha et bindeledd mellom festen og kjøkkenet, og dette er det jo stort sett toastmasteren som er. Dette er vel rett og slett for at dere som brudepar skal slippe å stri med eventuelle situasjoner som kan oppstå. Hva med å spørre en pappa om han kan ta på seg dette slik at dere slipper?
Sanghefter i kirken: hvis det er penger du er ute etter å spare kan du jo fint printe ut sangene på ark med printeren din (eventuelt på byens bibliotek), eller mekke noe i microsoft publisher?
Hvis du syns det er for mye jobb så kan du jo bare la være Ingen som kommer til å etterlyse kirkeprogram.
festprogram syns jeg i hvertfall er bortkastet. Det går aaaaldri etter planen uansett
Pynt i kirken: Hvis kirken er veldig enkel så kan du jo i hvertfall pynte opp med noen markblomster? Ellers så er ikke det nødvendig. Jeg vil ikke ha pynt.
Bryllupsvals: JA! det må du! Første dansen som mann og kone? det er obligatorisk, jeg har aldri vært i bryllup uten at brudeparet danser sammen. Dere skal jo åpne dansegulvet. Hva er det verste som kan skje? Har du ikke råd til danseskole så lær deg via youtube, videojug eller ehow
Toastmaster: Nja... det er jo kjekt å ha en toastmaster som holder orden på taler, underholdning osv. Kan ikke en av foreldrene dine stille opp?
Kirkeprogrammer For min (våres) del, ja det er noe vi så absolutt vil ha. Så slipper man de gamle slitte salmebøkene. Og i krikeprogrammet er jo også "oppskriften" til vielsen om du skjønner, fra punkt til punkt (viste ikke helt hvordan jeg skulle forklare den siste der [smilie=aiwebs_014.gif] )
Pynte i kirka her ville jeg sett ann fra kirke til kirke,noen kirker er så utrolig fine at man strengt talt ikke trenger så alt for mye pynting. (vi feks. tar blomstrene med oss videre fra kirken til lolalene)
Brudevalsen JA! Helt klart, her åpner brudeparet dansegolvet for kvelden. Selv har vi vært igjennom et 6 ukers langt dansekurs med fokus på engelsk vals, ville ikke vært for uten det
Vet om noen som ikke danset verken vals eller vanlig dans i sitt eget bryllup, og de angrer bittert den dag i dag...
Toastmaster JA! Toastmaster er et bindeledd mellom fest og kjøkkenet undermiddagen. Så hvertfall under selvemiddagen vil jeg si at en toastmaster er et must. Slik at ikke noen er i ferdmed å servere en rett, og noen da finner det for godt at nå skal de holde tale, ergo maten blir klad, eller kelnerne stopper halveis i å servere talerkner ut til gjestene slik at det som kan holdes varmt blir holdt varmt osv.
Høyest antall samtidige brukere på forumet var 475
Pålogget nå:
15 Gjest(er)
Hvem er på denne siden nå:
1 Gjest(er)
Toppliste innlegg:
Stavangerpar: 14664
eriksson: 7598
vanilla81: 4232
lindakbj: 4020
sizza87: 3278
Katrine: 3155
Jannicke: 2914
Medlemsstatistikk
Gjester: 2
Medlemmer: 9151
Moderatorer: 2
Administratorer: 2
Forumstatistikk
Grupper: 5
Forumer: 36
Emner: 11394
Innlegg: 176083
Nyeste medlemmer:
gurooo, Guro, tuvavb, Ellikapstad, IneThereseModeratorer: Trone: 20970, Stian og Gitte: 7804
Administratorer: Bryllupsvenner: 49, Roger: 4193
Innlegg med flest stjerner
Skriv interessante innlegg for de som planlegger bryllup, da vil du kanskje se ditt innlegg i listen over!
Siste kommentarer