Da søstra mi gifta seg hadde vi strødd roseblader foran koret. Har vært i bryllup der det har vært blomster på enden av hver benk, eller liggende langs midtgangen. Og gjerne oppsats på alteret.
Vi skal ikke gjøre noe særlig. Kirka er ikke så pen og blir ikke bedre av at noen må bruke tid og penger på blomster.
Vi er første par ut den dagen. Vielse kl 13, 14, 15 og 16. Vi begynner 12.30 siden vi skal ha dåpen samtidig.
Så vi har ikke god tid til å rydde etter vi er ferdig. Derfor skal vi ikke ha noe roseblader eller noe strødd på gulvet. Det tar for lang tid å støvsuge etter oss. Pluss roseblader er ikke så lett å støvsuge opp eller å holde seg fine i etterkant av vielsen.
Vi skal ha en krakk på hver side av altertrappen. De skal vi dekke med en hvit fin duk. Så skal jeg ha to gullfargede fat oppå der. Tre hvite kubbelys i forskjellig størrelse som jeg skal surre ett rødt bredt bånd rundt. Og så skal det ligge eføyslynger mellom lysene.
Oppå toppen av altertrappen skal vi ha vase med roser på hver side.Og rundt blomstervasen skal jeg knytte ett silkebånd med sløyfe.
Noe mer enn det trenger vi ikke. Og den pynten tar absolutt ikke lang tid å sette opp eller ta ned. Det er også ting man må tenke på.
Vi vil ikke spleise på pynt sammen med noen andre brudepar for vi vil bruke pynten vi har i kirken til å pynte lokalet med. Pluss vi gidder ikke betale på blomster som vi kun så vidt får se i kirken og at noen andre får ta de med seg etterpå.
Jeg eller dvs.mamma og tante som skal lage dette.
Skal ha to krukker på utsiden ,på hver sin side av dørene, med store potteroser i og silke bånd rundt krukkene. Tante ville ha eføy opp midtgangen,som bindes sammen(så er lett å ta med seg igjen)
En oppsats på alteret og en vase med blomster på hver sin side av trappen opp til alteret.
Alt dette skal selvfølgelig brukes igjen i lokalet vi skal være i,så det er velsig greit.
Vi er tredje par den dagen. Har ikke fått navn på de andre parene, tenkte vi kanskje kunne samarbeide litt om lys og blomster. Men selvfølgelig, hvis de andre parene vil ha med seg pynten sin videre til lokalene, så er det greit for meg. Det ene paret skal visst ha festen på samme hotell som oss. Vi skal ha konferansesalen, de skal ha spisesalen.
Kusina mi hadde små buketter med markblomster som lå på "kanten" i enden av hver benk i kirka. Det var veldig enkelt å rydde vekk igjen, en person på hver side brukte bare ett minutt på å plukke med seg alt.
vi hadde blomsterpynt på enden av hver kirkebenk og to vaser med blomster på altaret. etter vielsen hadde vi en som var ansvarlig for å fjerne alt blomsterpynt i kirken og kjøre den til festlokalet. Da har den blitt brukt igjen. Blomsterpynten fra benkene har blitt omgjort litt og brukt som borddekorasjon og de store vaser fra altaret har pyntet gavebordet og bordet med gjesteboka
Høyest antall samtidige brukere på forumet var 475
Pålogget nå:
31 Gjest(er)
Hvem er på denne siden nå:
1 Gjest(er)
Toppliste innlegg:
Stavangerpar: 14664
eriksson: 7598
vanilla81: 4232
lindakbj: 4020
sizza87: 3278
Katrine: 3155
Jannicke: 2914
Medlemsstatistikk
Gjester: 2
Medlemmer: 9151
Moderatorer: 2
Administratorer: 2
Forumstatistikk
Grupper: 5
Forumer: 36
Emner: 11394
Innlegg: 176083
Nyeste medlemmer:
gurooo, Guro, tuvavb, Ellikapstad, IneThereseModeratorer: Trone: 20970, Stian og Gitte: 7804
Administratorer: Bryllupsvenner: 49, Roger: 4193
Innlegg med flest stjerner
Skriv interessante innlegg for de som planlegger bryllup, da vil du kanskje se ditt innlegg i listen over!
Siste kommentarer