Er virkelig usikker ang denne delen, eller jeg føler jeg ikke har orden i noe om hvem som skal gjøre hva.. Redd for at jeg skal glemme noe, syntes det er såååå mye å huske på nå som ting begynner å nærme seg. Så her kommer mine spørsmål..
1. Hva slags oppgaver har toastmasteren deres??
2. Hva slags oppgaver har forloveren deres??
3. Hvem skal holde styr på gavene utover kvelden og når kvelden er over?
4. Hvem skal ta imot gjestene på lokalet mens dere tar bilder?
Sikkert mye mer jeg lurer på, men dette jeg kommer på nå!
Toastmasteren vår skal holde styr på talene og kanskje få folk til bords etc. Forloveren til min kjære skal holde tale og passe på ringene, mens min forlover skal være til hjelp og støtte hele dagen med tanke på dobesøk og sånt. Noen må jo hjelpe meg på igjen med klærne, hehe. Foreldrene våre tar imot gjestene på lokalet, samt at betjeningen der er klar med fruktbuffet og drikke.
Forloverne skal være med på bilder, holde tale/sang, og min forlover skal hjelpe meg slik som Lisa skriver.
Toastmaster skal på forhånd sette opp taleliste og være kontaktperson for de som ønsker å ta ordet under middagen. Hun skal også koordinere med kjøkkenet ift taler, vinservering under middagen osv osv. I tillegg får hun ansvaret med å få servert / fikset påfyll av velkomstdrinken slik at alle har i glassene til vi kommer. Det er med andre ord hun som får beskjed når vi er på vei fra fotosession, og hun og foreldrene våre tar imot gjestene på lokalet.
Hun skal være kjøkkenets kontaktperson hele kvelden, men har ikke så mye ansvar etter at middagen er ferdig. Da skal hun få slappe av og være gjest selv også! 😀 Men det er praktisk for kjøkkenet å ha én person å forholde seg til (det vet jeg av erfaring fra de bryllupene jeg har servert i tidligere).
Ansvaret for gaveoppakking tenkte jeg å gi til en venninne av meg som er systematisk og nøye. Hun får med seg en på laget, så går det raskere. Antar vi lar gavene stå til dagen etter og avtaler med noen av foreldrene våre hvem som henter dem og kjører dem hjem til oss.
1. Hva slags oppgaver har toastmasteren deres??
toastmasteren vår skal ha orden på hele dagen i forhold til tidspunkter å hva som skal skje... vi gir bare beskjed om sånn ca når vi skal spise og hva han skal legge inn av pauser (røykepauser, dopauser ol) og hvilke ting vi skal ha inn (tala mi, tala til brudgom, brudevals ol). Skal skrive tydlig i innbydelsen at alle kontakter toastmaster i forhold til det meste. Mest på grunn av at vi ikke vil vite alt som skal skje.... liker overraskelser.
2. Hva slags oppgaver har forloveren deres??
forloverne våre skal hjelpe oss med antrekk, henting av diverse til lokale og festen, pynting av lokale, sove med oss natten før, mine + flere av mine venninner skal hjelpe meg med min stooore kjole på den store dagen.
3. Hvem skal holde styr på gavene utover kvelden og når kvelden er over?
dette har jeg satt fire-fem av mine venninner til
4. Hvem skal ta imot gjestene på lokalet mens dere tar bilder?
dette blir det nok toastmaster som gjør
Toastmasteren skal holde orden på programmet, som for vår del stort sett går i å ha oversikt over talerekkefølgen.
Forloverne skal skrive under på papirene og bistå under vielsen og med det som måtte behøves resten av dagen. Regner nok med at min får mer jobb enn hans
Ser ikke store behovet for å "holde styr på gavene utover kvelden", men med mindre vi kan la gavene stå over natta må nok foreldrene mine ta ansvar for å få dem med seg hjem.
Regner også med at mamma kommer til å ta ansvar når folk kommer til lokalet mens vi er hos fotografen. Og så er det jo personale der.
1. Hva slags oppgaver har toastmasteren deres??
Toastmasteren vår har samme jobb som de andre jentene her beskriver...ha orden på "timeplanen" og talene....
2. Hva slags oppgaver har forloveren deres??
Før bryllupet så har de (har to) i grunn ingen spesielle oppgaver. De har gitt uttrykk for at de vil arrangere et utdrikninglag og de er nok mer enn nok jobb, tenker jeg.... Men de er jo der hvis jeg trenger å snakke, men igjen..den jobben ville de ha hatt uansett da de er mine to bestevenninner På dagen så kommer jeg til å trenge MYE hjelp med kjolen og holding av bukett osv...
3. Hvem skal holde styr på gavene utover kvelden og når kvelden er over?
De står nå der de da....ser ikke behovet for å ha noen til å holde styr på de... Når kvelden kommer så låser hovmesteren rommet også er vi så heldig at vi ikke trenger å hente de før dagen etterpå! [smilie=aiwebs_004.gif]
4. Hvem skal ta imot gjestene på lokalet mens dere tar bilder?
Vi har en hovmester som er på lokalet og tar imot gjestene, men tror nok uansett at foreldrene våre rekker å ta seg dit omtrent samtidig som de andre... 8-[ 8-[
Høyest antall samtidige brukere på forumet var 475
Pålogget nå:
11 Gjest(er)
Hvem er på denne siden nå:
1 Gjest(er)
Toppliste innlegg:
Stavangerpar: 14664
eriksson: 7598
vanilla81: 4232
lindakbj: 4020
sizza87: 3278
Katrine: 3155
Jannicke: 2914
Medlemsstatistikk
Gjester: 2
Medlemmer: 9151
Moderatorer: 2
Administratorer: 2
Forumstatistikk
Grupper: 5
Forumer: 36
Emner: 11394
Innlegg: 176083
Nyeste medlemmer:
gurooo, Guro, tuvavb, Ellikapstad, IneThereseModeratorer: Trone: 20970, Stian og Gitte: 7804
Administratorer: Bryllupsvenner: 49, Roger: 4193
Innlegg med flest stjerner
Skriv interessante innlegg for de som planlegger bryllup, da vil du kanskje se ditt innlegg i listen over!
Siste kommentarer