Bytte lokalet eller ikke? | Side 5 | Bryllupsdagen og bryllupsfesten | Bryllupsforum

annonse-til-forumet-bryllupogfest2

Avatar

Registrér deg gjerne

sp_LogInOut Logg inn sp_Registration Registrér deg

Registrér deg | Glemt passordet?
Avansert søk

— Forum omfang —




— Match —





— Forum Valg —





Minimum søkeordlengde er 3 tegn - maksimum søkeordlengde er 84 tegn

sp_TopicIcon
Bytte lokalet eller ikke?
Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 Emne Rating: 0 (0 stemmer) 
2. januar 2013
22:35
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 707
Medlem siden
12. februar 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
49sp_Permalink sp_Print
0

"Martine" wrote: I et selskap med 30 middagsgjester der det er så mange barn hadde jeg aldri brukt 5/6000,- på at et ukjent menneske skulle holde orden på talene og hvem som går først for å hente seg mat i et koldtbord...

Vi skal ha en kollega av E. han er rask i replikken og har absolutt evnen til å holde et selskap underholdt under en middag. Man trenger ikke profesjonell hjelp til absolutt alt når man prøver å utnytte budsjettet best mulig.

Nei det er jo klart opp til hver enkelt hva man vil ha og ikke ha. Jeg kan bare si ut i fra mine egne erfaringer. Jeg har vært i en del bryllup og der det er proffe folk, går ting litt mer på skinner. For da trenger ikke gjestene å både være gjester og få med seg det som skjer på samme tiden som de skal holde orden på ting.

Det er mye snakk om her inne at fri bra er viktig for at gjestene skal føle seg vel, eller velkommen eller hva det nå er. Da syns jeg at gjestene også skal få være gjester å få nyte bryllupet og ikke trenge måtte holde styr over det hele i tilleg. For det er faktisk litt jobb med det. Hvertfall når det er gjort skikkelig. Og da syns jeg at man heller burde bruker proff toastmaster og heller tar billigere lokaler. For det er jo opplevelsen og ikke veggene man husker i ettertid

2. januar 2013
22:44
Avatar
Gullmedlem
Forum innlegg: 2036
Medlem siden
15. juni 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
50sp_Permalink sp_Print
0

"troya" wrote: [quote="Martine"]I et selskap med 30 middagsgjester der det er så mange barn hadde jeg aldri brukt 5/6000,- på at et ukjent menneske skulle holde orden på talene og hvem som går først for å hente seg mat i et koldtbord...

Vi skal ha en kollega av E. han er rask i replikken og har absolutt evnen til å holde et selskap underholdt under en middag. Man trenger ikke profesjonell hjelp til absolutt alt når man prøver å utnytte budsjettet best mulig.

Nei det er jo klart opp til hver enkelt hva man vil ha og ikke ha. Jeg kan bare si ut i fra mine egne erfaringer. Jeg har vært i en del bryllup og der det er proffe folk, går ting litt mer på skinner. For da trenger ikke gjestene å både være gjester og få med seg det som skjer på samme tiden som de skal holde orden på ting.

Det er mye snakk om her inne at fri bra er viktig for at gjestene skal føle seg vel, eller velkommen eller hva det nå er. Da syns jeg at gjestene også skal få være gjester å få nyte bryllupet og ikke trenge måtte holde styr over det hele i tilleg. For det er faktisk litt jobb med det. Hvertfall når det er gjort skikkelig. Og da syns jeg at man heller burde bruker proff toastmaster og heller tar billigere lokaler. For det er jo opplevelsen og ikke veggene man husker i ettertid

Poenget er at en ting som fungerer for oss, fungerer nødvendigvis ikke for andre.

Jeg kan ta vårt bryllup som eksempel der målet er at det skal være mest mulig uformelt og fritt frem, sanger er uønsket, taler håper vi kan gjøres på impuls der og da. Menyen er grillmat og vi skal være ute i et telt. Vi har også en som skal fungere som hovmester og jobbe i kulissene for at ting går knirkefritt mht mat og hvor vi er.

Hvilke oppgaver skal da vår rådyre toastmaster gjøre?

Det er ikke en ting vi trenger en proff til, vi ønsker bare en festlig mann som kan ønske velkommen til bords med en kjapp replikk, og noen morsomheter underveis. smile

Og slik tror jeg det er for veldig mange andre også som ønsker et løst og ledig bryllup. Så da får heller E et tappetårn med 150l øl i hagen enn at det blir kjipt boksøl. Vi velger våre utskeielser slik det passer oss. Vårt bryllup blir perfekt av at vi er rause med våre gjester og gir de god mat og drikke, ikke om rekkefølgen på talene er perfekt timet etter kjøreplanen.

Men jeg skulle sterkt vurdert en proff dersom jeg ikke stolte på de vi har innelid og vi skulle hatt en treretters. smile

2. januar 2013
22:53
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 707
Medlem siden
12. februar 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
51sp_Permalink sp_Print
0

"Martine" wrote: [quote="troya"]
Nei det er jo klart opp til hver enkelt hva man vil ha og ikke ha. Jeg kan bare si ut i fra mine egne erfaringer.

Slik jeg skrev her tidligere. Det er opp til hver enkelt å finne ut av hva de vil ha eller ikke. Ditt bryllup blir sikkert helt perfekt for deg og dine. 😀

Jeg sa.. ut i fra MINE erfaringer så ville jeg anbefale en toastmaster. Men det er jo opp til hver enkelt å evt følge mine tips eller ikke.

Syns du det ikke passer er det helt greit for meg. Ingen er lik og har dermed ikke de samme ønskene eller oppfattelsene

Så beklager på det sterkeste hvis du trudde at jeg mente at alle burde ha det slik vi hadde det. Det mente jeg ikke i det hele tatt. Mitt ønske er bare å komme med tips om ting som fungerte fort meg 😀 I håp om at jeg kan hjelpe noen der ute som trenger tips til å finne ut hvordan de selv ønsker å ha det 😀

3. januar 2013
01:20
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 511
Medlem siden
15. oktober 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
52sp_Permalink sp_Print
0

Gift deg i utlandet, mye billigere hihihi! Vi betaler 50€ per pers for mat med fri drikke til, kaker med kaffe, dekorasjoner, servitører og opprydning wink og får to gratis netter på hotellet all-inclusive og spa og massasje biggrin

Men sånn alvorlig sett så ser det ut til å bli dyrere enn lovt på det hotellet! Jeg ser fordelen med å komme til ferdig pyntet sted og ikke tenke på opprydning. Vi betaler også 1450€ for en bryllupsplanlegger!!! Da booker de alt vi vil ha for oss, så vi forholder oss til kun 1 pers. Så hjelper de oss med å sette opp dagsorden, tidsplan osv. Vi har egen toast master som jobber med dem for å få til en realistisk plan. Så kommer de til å være i kulissene hele dagen og sørge for at alt går smurt. For meg som er et stort surrehue så føles det sååå behagelig at noen med erfaring er der. Jeg skal få være gjest i eget bryllup smile

Men så er vi jo alle så forskjellige! Noen er kontroll freaker og VIL styre selv. Du må finne ut hva som passer deg, og lommeboka di. Om det er fri bar eller ikke er vel bare et problem om man har bedt gjester av "plikt" eller ikke... Vi har bare folk vi virkelig vil ha der, og for dem er det viktig bare å være der (ca 40stk har jo tatt seg 1-3 uker ferie bare for å komme hit). Og gjester vi ikke hadde råd til å invitere har kommet med middags-penger og trygla om å få bli med de også! Så det er ikke noe must å ha fri bar, selv om jeg gjerne skulle hatt råd...

Syns du bør sjekke litt mer først jeg. Kanskje spesielt Fana catering eller hva det het. Hvis du finner et bedre alternativ så ikke vær redd for å bytte. Men da må du slutte å lete hihi! Lykke til smile

3. januar 2013
09:43
Avatar
Gullmedlem
Forum innlegg: 2036
Medlem siden
15. juni 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
53sp_Permalink sp_Print
0

"troya" wrote: [quote="Martine"][quote="troya"]
Nei det er jo klart opp til hver enkelt hva man vil ha og ikke ha. Jeg kan bare si ut i fra mine egne erfaringer.

Slik jeg skrev her tidligere. Det er opp til hver enkelt å finne ut av hva de vil ha eller ikke. Ditt bryllup blir sikkert helt perfekt for deg og dine. 😀

Jeg sa.. ut i fra MINE erfaringer så ville jeg anbefale en toastmaster. Men det er jo opp til hver enkelt å evt følge mine tips eller ikke.

Syns du det ikke passer er det helt greit for meg. Ingen er lik og har dermed ikke de samme ønskene eller oppfattelsene

Så beklager på det sterkeste hvis du trudde at jeg mente at alle burde ha det slik vi hadde det. Det mente jeg ikke i det hele tatt. Mitt ønske er bare å komme med tips om ting som fungerte fort meg 😀 I håp om at jeg kan hjelpe noen der ute som trenger tips til å finne ut hvordan de selv ønsker å ha det 😀

Ingen tær er tråkket på her. Var herlig med en skikkelig diskusjon med gode poenger og ulike meninger. Ingenting trenger dette bryllupsforumet mer. smile

Så satser vi på at Sprudlerita også finner lokale som møtter alle krav med en utleier som svarer på alle spørsmål. smile

4. januar 2013
20:49
Avatar
Sølvmedlem
Forum innlegg: 707
Medlem siden
12. februar 2012
sp_UserOfflineSmall Offline
54sp_Permalink sp_Print
0

"Martine" wrote:
Ingen tær er tråkket på her. Var herlig med en skikkelig diskusjon med gode poenger og ulike meninger. Ingenting trenger dette bryllupsforumet mer. smile

Så satser vi på at Sprudlerita også finner lokale som møtter alle krav med en utleier som svarer på alle spørsmål. smile

Så bra da er vi enige. Herlig med en diskusjon. Men av og til så glir de ut i all diskusjonen. 😀

Stikk innom Til Bryllupet for stort utvalg i bryllupspynt!

Forumet tidssone: Europe/Oslo

Høyest antall samtidige brukere på forumet var 475

Pålogget nå:
79 Gjest(er)

Hvem er på denne siden nå:
1 Gjest(er)

0 aktive brukere siste 24 timer:

Toppliste innlegg:

Stavangerpar: 14664

eriksson: 7598

vanilla81: 4232

lindakbj: 4020

sizza87: 3278

Katrine: 3155

Jannicke: 2914

Medlemsstatistikk

Gjester: 2

Medlemmer: 9151

Moderatorer: 2

Administratorer: 2

Forumstatistikk

Grupper: 5

Forumer: 36

Emner: 11394

Innlegg: 176083

Innlegg med flest stjerner

  • I forum Kom i form til bryllupet!, emne Et mål langt i det fjerne.. av KatKirk (rangert 2 ganger with average rating of 4.00)
  • I forum DIY Bryllup - Kreativt Forum, emne Søstrene Grene in my heart!! (små blomstervaser) av Camomilita (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne feil i invitasjonene.. av Stian og Gitte (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Fortell om dagen, emne Kjære alle stressede bruder det går bra til slutt! av Gjest_M01 (rangert 2 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Tradisjoner Etikette, emne tale fra brud av eriksson (rangert 1 ganger with average rating of 3.00)
  • I forum Alt annet om bryllupsplanlegging, emne Save the date kort, når? av Endelig.2014 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Trusa (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av Stian og Gitte (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av 220912 (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • I forum Må-Gjøres-Lister, emne Trones forsøk på kontroll.. av May-Lise :) (rangert 1 ganger with average rating of 5.00)
  • Skriv interessante innlegg for de som planlegger bryllup, da vil du kanskje se ditt innlegg i listen over!